طرز تهیه پاستا با سس سفید ساده و آسان با مرغ و قارچ گام به گام

دستور پخت پاستا با سس سفید

طرز تهیه پاستا با سس سفید

 

پاستا با سس سفید یکی از انواع پاستا ها می باشد که بسیار خوشمزه می باشد که با سس سفید تهیه می شود. شما می توانید این پاستا را مرغ و قارچ یا به صورت گیاهی فقط با قارچ تهیه شود. شما می توانید از هر نوع فرم پاستای که دوست دارید استفاده کنید و در انتها با کمی جعفری آن را تزیین کنید. پاستا ها یکی از غذا های ایتالیایی می باشد که در کشور سیسل برای اولین بار تهیه شده است. مصرف سالانه پاستا ها در ایتالیا ۲۷ کیلوگرم می باشد. اما در دنیا ۳۰۰ نوع مختلف از پاستا ها مانند شکل های همچون پروانه، ساده، پنه، ریگاتونی و … وجود دارد. شما می توانید پاستا با سس سفیدرا برای شام یا نهار تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاستا با سس سفید و مرغ و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاستا با سس سفید و مرغ

  • پاستا ۱ بسته
  • سینه مرغ ۲۰۰ گرم
  • سیر ۳ حبه بزرگ
  • شیر ۲ پیمانه
  • خامه صبحانه ۲ ق غذا خوری
  • قارچ ۱۰ عدد
  • پنیر پارمسان ۶ ق غذ اخوری
  • کره ۱ ق غذا خوری
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، پودر سیر به مقدار لازم

طرز تهیه پاستا با سس سفید

مرحله اول: تفت دادن سینه مرغ

سینه مرغ را بدون استخوان کنید. سینه مرغ را به صورت نواری برش بزنید. داخل یک تابه کمی کره و روغن بریزید و مرغ را به همراه ادویه ها و نمک اضافه کنید و تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهد و نرم شود. سپس سیر رنده شده را اضافه کنید و به همراه مرغ تفت دهید تا عطر سیر بلند شود.

مرحله دوم: افزودن قارچ

قارچ ها را خوب بشورید و اگر پوست سیاه دارد با کمک چاقو تیز پوست نازک قارچ را بگیرید و اسلایس کنید و به همراه قارچ تفت دهید تا آب قارچ کشیده شود.

مرحله سوم: تهیه سس سفید

در ادامه کره را داخل تابه بریزید و صبر کنید تا ذوب شود. آرد را اضافه کنید و به همراه کره تفت دهید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود. در انتها کمی پودر سیر و فلفل سیاه یا سفید را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و به مرغ و قارچ اضافه کنید.

مرحله چهارم: تهیه پاستا با سس سفید و قارچ

در ادامه داخل یک قابلمه مقداری آب بریزید تا بجوش بیاید. سپس کیم روغن و نمک اضافه کنید و پاستا را داخل آب در حال جوش بریزید و صبر کنید تا نرم شود. چند قاشق از آب پاستا داخل سس سفید بریزید و بعد پاستا آبکش شده را به سس اضافه کنید و روی مواد پنیر و خامه را بریزید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا سس غلیظ و یکدست شود. سپس داخل بشقاب سرو ریخته و با جعفری و کمی پنیر تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاستا با سس سفید و پنیر

  1. می توانید به دلخواه کمی جوز هندی و آویشن نیز اضافه کنید.
  2. افزودن خامه اختیاری می باشد ولی باعث بافت کرمی شکل می شود.
  3. اگر طعم سیر را دوست دارید می توانید مقدار آن را کمی بیشتر بریزید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پاستا با سس سفید ساده و آسان با مرغ و قارچ گام به گام
3.6 (72%) 5 votes