طرز تهیه پاستا بیکن ساده و لذیذ با شیر و مرغ به روش رستورانی

طرز تهیه پاستا بیکن

 

یکی از غذاهای بسیار خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید آن را به راحتی تهیه کنید. پاستا یکی از غذاهای مورد علاقه خیلی ها به ویژه کودکان می باشد که می توانید به هر روش مختلفی درست کنید و با سس های مختلف سرو کنید. پاستا بیکن یک دستور متفاوت و بسیار خوشمزه است که می توانید آن را امتحان کنید و یک پاستای متفاوت و بی نظیر را نوش جان کنید. این پاستا به دلیل وجود فیله مرغ دارای خواص و پروتئین بالایی می باشد و شما را در مدت زمان زیادی سیر نگه می دارد. شما می توانید این پاستای خوشمزه را در مهمانی ها و دورهمی های خود درست کنید و یک پیشنهاد ویژه در زمان هایی که وقت زیادی برای غذا درست کردن ندارید می باشد. امروز قصد داریم طرز تهیه پاستا بیکن  ساده با شیر و مرغ را در پارسی دی به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم

فیله مرغ۳ عدد
بیکن۴ ورق
پاستا۳۵۰ گرم
خامه صبحانه۲ ق غذا خوری
پنیر گودا یا موزارلا۱۰۰ گرم
شیر۱ پیمانه
سیر۱ حبه
ریحان۱۰۰ گرم
پوست لیموترش تازهبه مقدار لازم
نمک، فلفل سیاه، اورگانوبه مقدار لازم

طرز تهیه پاستا بیکن با شیر و مرغ

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا فیله های مرغ را بشورید و کنار بگذارید تا خشک شود. سیر را بشورید و پوست آن را بگیرید و رنده کنید. سپس لیمو تازه را بشورید و پوست آن را خیلی کم به مقدار لازم رنده کنید. بیکن ها را روی هم قرار دهید و روی تخته برش به صورت مکعبی خرد کنید و کنار بگذارید. ریحان را بشورید و آن را روی تخته برش به صورت درشت خرد کنید تا در غذا مشخص باشد.

مرحله دوم: تفت دادن مواد فیله

در تابه مناسب مقداری روغن بریزید و فیله ها را داخل تابه تفت دهید تا رنگ مرغ ها عوض شود و کمی پخته شود. سپس ادویه ها را که شامل نمک و فلفل سیاه را اضافه کنید و هم بزنید. پوست لیمو رنده شده را به همراه سیر رنده شده افزوده و هم بزنید تا سیر تفت بخورد و عطر آن پخش شود. سپس زیر شعله را خاموش کنید و در ظرف جدا بریزید.

مرحله سوم: تفت دادن بیکن

در تابه مناسب مقداری کره بریزید و روی حرات ملایم قرار دهید سپس بیکن های خرد شده را داخل تابه بریزید و هم بزنید تا کمی سرخ شوند. سپس فیله ها را اضافه کنید و بعد از مدت ۳ دقیقه خامه را اضافه کنید و هم بزنید. سپس شیر به دمای محیط رسیده را اضافه کنید و هم بزنید. حالا نوبت اضافه کردن ادویه اورگانو می باشد بعد از اضافه کردن آن نوبت اضافه کردن پنیر گودا است. پنیر گودا داخل مواد رنده کنید تا مواد خودش را بگیرد و سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: آماده سازی پاستا

داخل یک قابلمه مناسب آب بریزید و بگذارید روی حرارت زیاد تا آب جوش  بیاید. سپس نمک را اضافه کنید و وقتی آب به جوش آمد پاستا را اضافه کنید و به مدت ۸ دقیقه بگذارید تا پخته و نرم شود و با استفاده از صافی دستی، پاستا ها را از آب خارج کنید و مستقیما به سس تهیه شده اضافه کنید و هم بزنید تا طعم آن ها به خورد هم بروند. سپس ۲ ق غذا خوری آب پاستا را به همراه ریحان تازه خرد شده و نمک، فلفل سیاه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم ترکیب و جا افتاده شود. بعد از چند دقیقه پاستای شما آماده است. نوش جان.

نکات کلیدی برای تهیه پاستا بیکن ساده و بدون فر

  1. می توانید از پنیر موزارلا داخل بیکن استفاده کنید.
  2. در اخر برای تزئین می توانید از کمی پنیر گودا رنده شده به همراه ۲ عدد ریحان روی پاستا استفاده کنید.
  3. می توانید از چاشنی ها و سس های مختلف برای پاستا استفاده کنید.
  4. می توانید از پاستا های بفرمی مختلف استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه