طرز تهیه چیکن کوردن بلو سوخاری لذیذ و ساده با فر و بدون فر

چیکن کوردن بلو

 

یک غذای پرطرفدار و خوشمزه است که اغلب در رستوران‌ها و سفره‌های خانگی سرو می‌شود. این غذا از تکه‌های گوشت مرغ تهیه می‌شود که در طعم دلپذیر و روشنی کورن‌ فلکس (یا آرد ذرت) آغشته و سپس سرخ شده و سرو می‌شود. نام کوردن به معنی سرخ کردن و بلو به معنی طبقه‌بندی آمریکایی اشاره دارد. چیکن کوردن بلو به عنوان یک غذای سریع و خوشمزه شناخته شده است و در روز های خاصی مانند مهمانی‌ها، پیک‌نیک‌ ها یا یک وعده ناهار یا شام محبوب است. همچنین می‌توانید آن را با سبزیجات تازه، سالاد، نان تست و یا حتی به صورت برگر کوردن بلو (که چیکن کوردن بلو را درون نان برگر سرو می‌کنند) سرو کنید. غذای چیکن کوردن بلو معمولا با سس‌های مختلفی همچون سس باربیکیو، سس سویا یا سس شیرین ترش همراه می‌شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیکن کوردن بلو سوخاری را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه مرغ بی استخوان۱ عدد
کالباس یا ژامپونچند ورق
پنیر ورقه ای یا رنده شدهبه میزان لازم
آردبه مقدار لازم
تخم مرغ۱ عدد
پودر سوخاریبه میزان لازم
روغن سرخ کردنیبه مقدار لازم
ادویه (نمک/فلفل سیاه و قرمز/ پودر سیر و پیاز)۲ ق چای خوری

طرز تهیه چیکن کوردن بلو سوخاری

مرحله اول: آماده سازی مرغ

نمک و ادویه ها را ترکیب و هر دو سمت سینه را به ادویه آغشته کنید. سینه را بین سلفون با بیفتک کوب یا وردنه بکوبید تا کاملا پهن و نازک شود ولی پاره نشود. میتوانید با برشی افقی سینه را برش بزنید و به دو تکه نازک تقسیم کنید و با کمی کوبیدن هر تکه را نازک کنید یا برش را تا نزدیک انتها بزنید تا یک تکه بزرگ سینه داشته باشید که با کمی کوبیدن پهن شود.

مرحله دوم: افزودن کالباس

شروع به چیدن ورقه های کالباس روی سینه کنید. از پنیر ورقه ای مانند موزارلا، گودا یا چدار استفاده کنید و ورقه های پنیر را روی کالباس بچینید. می توانید از پنیر رنده شده دلخواه نیز استفاده کنید که در این حالت کمی پیچیدن و رول کردن سینه مشکل میشود و کار با پنیر ورقه ای آسان تر است.

مرحله سوم: رول کردن

با کمک سلفون شروع به رول کردن کنید و رول را کاملا در سلفون بپیچید. سلفون دو سر رول را خلاف جهت یکدیگر (به حالت شکلات پیچ) بپیچید و محکم کنید و رول را روی تخته کار حرکت دهید تا کاملا شکل بگیرد. سلفون دو سمت را به سمت مرکز کشیده و محکم گره بزنید و رول را برای ۳۰ تا ۶۰ دقیقه در فریزر قرار دهید و دقت کنید که نباید یخ بزند و فقط باید خوب شکل بگیرد که بتوانید آنرا برای سوخاری کردن آماده کنید.

مرحله چهارم: پخت چیکن کوردن بلو سوخاری

رول را از سلفون خارج کنید و ابتدا در آرد، سپس در تخم مرغ زده شده و درنهایت در پودر سوخاری بغلطانید. رول را برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید و در این فاصله روغن را در تابه گرم کنید. رول را در روغن داغ با شعله متوسط سرخ کنید. برای پخت در فر نیز باید دما را روی ۱۸۰ قرار دهید و کوردن بلو را داخل سینی چرب شده قرار دهید و برای ۲۰ الی ۲۵ دقیقه بگذارید تا کاملا طلایی و پخته شود.

فوت و فن های دستور پخت چیکن کوردن بلو سوخاری

  1. کوردن بلو را با سیب زمینی سرخ شده، پوره سیب زمینی، چیپس و گوجه و قارچ و سس دلخواه به صورت گرم سرو کنید.
  2. می توانید سس سفید یا انواع سس های بریا سرو این غذا استفاده کنید.
  3. پ.ن: یک سینه برای ۱ تا ۲ نفر کافیست. بجای کالباس می توانید از ترکیب فلفل دلمه ای رنگی و قارچ که تفت داده اید و آب آن ها کشیده شده یا از اسفناج پخته یا هویج پخته یا هر ترکیب دلخواهی استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
2
دیدگاه