طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی و ساده و رستورانی بدون خامه

دستور پخت چیکن استراگانف رژیمی

طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی

 

چیکن استراگانف رژیمی یکی از روش های تهیه چیکن استراگانف می باشد و مخصوص کسانی است که در رژیم غذایی هستند و دوست دارند این غذا به صورت رژیمی میل کنند. چیکن استراگانف رژیمی بسیار ساده می باشد و به راحتی تهیه می شود و یکی از خوراک های بسیار معروف در دنیا است که می توانید برای شام یا نهار تهیه کنید. در کنار این چیکن استراگانف رژیمی می توانید سیب زمینی را به صورت سرخ کرده کم روغن سرو کنید. چیکن استراگانف رژیمی بیشتر با نان تازه باگت سرو می شود و برای مهمانی و مراسمات مختلف گزینه مناسبی می باشد ولی چون از پنیر پارمسان و خامه و تشکیل می شود کالری بالایی دارد و کسانی که در رژیمی غذایی هستند نمی توانند این غذا را مصرف کنند ولی با روش زیر به راحتی با کالری کمتر می توانید این غذا را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیکن استراگانف رژیمی

  • سینه مرغ ۱ عدد
  • قارچ ۱۰ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۳ حبه
  • آرد ۱ ق غذا خوری
  • کره ۱ ق سوپ خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • سیب زمینی ۲ عدد
  • آبلیموترش ۱ ق غذا خوری
  • نمک، فلفل سیاه، آویشن به مقدار لازم

طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی

مرحله اول: آماده سازی سیب زمینی و قارچ

ابتدا سیب زمینی را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید. می توانید از رنده مخصوص سیب زمینی استفاده کنید و سیب زمینی ها را داخل یک کاسه آب با کمی نمک بریزید تا نشاسته اضافی آن خارج شود و بعد آبکش کنید. قارچ ها را بشورید و اسلایس کنید و روی آن کمی آبلیموترش بریزید.

مرحله دوم: تهیه سس

در ادامه کره را داخل یک تابه بریزید و صبر کنید تا کره ذوب شود و بعد آرد را اضافه کنید و هم بزنید تا بوی خامی آرد گرفته شود. سپس شیر را به تدریج به مواد اضافه کنید و با همزن دستی هم بزنید تا سس کم کم غلیظ شود، در انتها کمی فلفل سیاه و آویشن بریزید و سس را از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تفت دادن مرغ

سینه مرغ را به صورت نواری برش بزنید. پیاز را پوست بگیرید و به صورت خلالی ریز خرد کنید و به همراه کمی روغن تفت دهید، سپس سیر را اضافه کنید و مرغ را اضافه کنید و به همراه مواد تفت دهید تا مرغ تغییر رنگ دهید. می توانید همه مواد را در تابه گریل تهیه کنید تا روغن کمتری مصرف شود.

مرحله چهارم: تهیه چیکن استراگانف رژیمی

در ادامه قارچ را به مرغ اضافه کنید و با حرارت بالا تفت دهید تا آب قارچ کشیده و بعد سس تهیه شده را روی مواد بریزید و هم بزنید و بعد از غلیظ شدن مواد آن را داخل دیس بریزید. سیب زمینی را با روغن خیلی کم سرخ کنید و در کنار غذا سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیکن استراگانف رژیمی

  1. بهتر است از شیر کم چرب استفاده کنید.
  2. می توانید سیب زمینی را به صورت تنوری شده در این غذا استفاده کنید.
  3. مرغ را با ادویه دلخواه مزه دار کنید و گریل کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه چیکن استراگانف رژیمی و ساده و رستورانی بدون خامه
4 (80%) 4 votes