طرز تهیه چیکن گراتن ساده و خوش طعم با سبزیجات به روشی بسیار آسان

دستور پخت چیکن گراتن

طرز تهیه چیکن گراتن

 

چیکن گراتن یکی از انواع گراتن ها می باشد که با فیله مرغ تهیه می شود و طرز تهیه بسیار راحتی دارد. شما می توانید این غذای خوشمزه را برای شام یا نهار و یا برای مهمانی ها خود تهیه کنید. اما گراتن یا گراتین یک نوع تکنیک تهیه غذا می باشد که با پودر سوخاری و پنیر رنده شده تهیه می شود. این غذا منشا فرانسوی دارد دارد و معمولا در یک ظرف بزرگ پخته و در همان ظرف سرو می شود. این ظرف باید دیواره نسبتا کوتاه داشته باشد و در فر و یا در گذشته در تنور پخت می شده است. اما گراتن به معمنی نان سوخاری شده با پنیر گفته می شود. شما می توانید گراتن ها را با انواع مواد غذایی از جمله گوشت و سبزیجات و ماهی و مرغ تهیه کنید. رنگ سطح این غذا به واسطه داشتن پنیر باید طلایی باشد و زمانی که در اصطلاح آشپزی گفته می شود باید روی غذا گراتینه شود یعنی طلایی شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه چیکن گراتن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه چیکن گراتن

  • فیله مرغ ۴ عدد
  • پیاز ۱ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • خامه
  • جعفری ساطوری شده ۱ ق غذا خوری
  • پنیر موزارلا یا رنده شده به مقدار لازم
  • کدو سبز ۱ عدد
  • گوجه فرنگی ۲ عدد
  • روغن زیتون به مقدار لازم
  • نمک، فلفل سیاه، پاپریکا، اورگانو به مقدار لازم

طرز تهیه چیکن گرانن فرانسوی

مرحله اول: تفت دادن مواد

ابتدا پیاز را پوست بگیرید و به شکل نگینی ریز خرد کنید و داخل یک تابه کمی تفت دهید تا سبک و طلایی شود. در ادامه سیر پوست کنده و پوره شده را اضافه کنید و تفت دهید تا عطر سیر بلند شود. می توانید از روغن زیتون برای تفت دادن مواد استفاده کنید.

مرحله دوم: تفت دادن مرغ

فیله های مرغ را به صورت نگینی ریز خرد کنید و به همراه ادویه های گفته شده اضافه کنید و تفت دهید تا فیله مرغ تغییر رنگ دهید و کم کم سرخ و مغز پخت شود. حرارت را کم کنید و مداوم مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: افزودن سبزیجات

در ادامه کدو سیر را پوست بگیرید و به طور حلقه ای ریز خرد کنید و به همراه مرغ تفت دهید تا سبک و نرم شود. گوجه فرنگی را پوره کنید و به همراه مواد خوب تفت دهید تا آب گوجه کشیده و خوش رنگ شود. در انتها ۱ پیمانه آب اضافه کنید و در تابه را بسته و بگذارید تا مرغ و سبزیجات پخته شوند و تبدیل به یک سس غلیظ شود.

مرحله چهارم: پخت چیکن گراتن با فر و بدون فر در قابلمه

در انتها وقتی تمام آب اضافی مواد تمام شد باید خامه صبحانه را اضافه کنید و هم بزنید تا خامه رقیق شود و مواد را روی حرارت بردارید و داخل ظرف چرب شده بریزید و روی مواد مرغی را با پنیر کاور کنید و در فر از قبل گرم شده به مدت ۱۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا پنیر ذوب شود و در انتها گریل را روشن کنید تا سطح آن نیز طلایی شود. برای پخت بدون فر باید مواد را داخل یک تابه دو طرفه بریزید و روی آن پنیر ریخته و روی حرارت متوسط قرار دهید تا پنیر و مواد پخته شوند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه چیکن گراتن به روشی آسان بدون سس بشامل

  1. می توانید به دلخواه بجای خامه از سس بشامل استفاده کنید.
  2. می توانید از قارج یا فلفل دلمه ای نیز استفاده کنید.
  3. بجای گوجه می توانید از رب نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
2
دیدگاه