طرز تهیه باتر چیکن هندی با ماست و سس خامه همراه با برنج

طرز تهیه باتر چیکن

 

همان مرغ کره ای یکی از غذاهای بین المللی هند می باشد که شبیه به چیکن ماسالا است و مانند دیگر غذاهای هندی پر ادویه و تند و تیز است ادویه استفاده شده در این غذا کاری می باشد و از زنجبیل تازه و لیموترش نیز در تهیه این غذا استفاده می شود. باتر چیکن هندی در کنار پلو سرو می شود و برای وعده شام و یا نهار و برای تنوع غذایی نیز بسیار مناسب است. برای تهیه این غذا به دو سری مواد نیاز دارید باید ابتدا مرغ را مزه دار کنید سپس یک سس خوشمزه تهیه کنید و در کنار برنج این پلو را سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه باتر چیکن هندی با ماست و سس خامه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

سینه با فیله مرغ۳۰۰ گرم
ماست۲ ق غذا خوری
زعفراننوک ق چای خوری
زنجبیل و سیر رنده شدهنوک ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
زردچوبه، پاپریکا، دارچین، فلفل،کاری، پودر تخم گشنیزاز هر کدام  ۱/۲ قاشق چایخوری

مواد لازم برای تهیه سس

پیاز۱ عدد
گوجه۱ عدد
فلفل دلمه قرمز نگینی شده۲ ق غذا خوری
کره۵۰ گرم
خامه صبحانه۲ ق غذا خوری
شیر۱/۳ پیمانه
نمک، فلفل قرمز، ادویه کاری،پودر تخم گشنیز، دارچین، پاپریکابه مقدار لازم

طرز تهیه باتر چیکن هندی با ماست و سس خامه

مرحله اول: مزه دار کردن

ابتدا سینه یا فیله مرغ را برش بزنید و خرد کنید سپس داخل کاسه ریخته و به آن ماست و کمی زعفران و زنجبیل و سیر رنده شده را به همراه تمام ادویه ها و نمک اضافه کنید و هم بزنید تا فیله ها کاملا با ادویه آغشته شود سپس فیله ها را به مدت ۲ ساعت در یخچال قرار دهید تا مزه دار شود.

مرحله دوم: سرخ کردن مرغ

در ادامه بعد از گذشت ۲ ساعت فیله ها را از یخچال خارج کنید و بعد داخل تابه کمی روغن ریخته تا داغ شود سپس فیله های مرغ را داخل تابه گذاشته و برای چند دقیقه تقت دهید تا سبک و کمی تغییر رنگ دهد.

مرحله سوم: تفت دادن مواد سس

در ادامه پیاز را پوست بگیرید و نگینی ریز خرد کنید و به همراه کره تفت دهید تا کمی سبک شود سپس گوجه فرنگی را نیز خرد کنید و به صورت نگینی به پیاز اضافه کنید و کمی تفت دهید تا گوجه نرم شود سپس فلفل دلمه را نیز اضافه کنید.

مرحله چهارم: میکس کردن سس

فلفل دلمه را نیز تفت دهید تا نرم شود و بعد تمام ادویه ها گفته شده را افزوده و کمی تفت داده و بعد کمی آب به مواد اضافه کنید تا پخته شود بعد از تبخیر آب سس تهیه شده را با کمک گوشتکوب برقی یا غذاساز خوب میکس کنید تا مواد پوره شوند.

مرحله پنجم: تهیه باتر چیکن

سس تهیه شده و میکس شده را مجدد به تابه برگردانید و شیر و خامه را اضافه کنید و هم بزنید سپس تکه های مرغ سرخ شده را نیز اضافه کنید و درب تابه را بگذارید و برای نیم ساعت اجازه دهید تا باتر چیکن پخته و سس غلیظ شود سپس به همراه برنج میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت باتر چیکن هندی با برنج

  1. بعد از پخت باتر چیکن روی آن را با گشنیز تزئین و سرو کنید.
  2. به دلخواه می توانید از فلفل قرمز نیز استفاده کنید.
  3. مرغ باید بدون استخوان باشد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه باتر چیکن هندی با ماست و سس خامه همراه با برنج
3.4 (68%) 5 votes