طرز تهیه شربت شاه توت خانگی ساده و فوری مرحله به مرحله + فیلم

طرز تهیه شربت شاه توت

طرز تهیه شربت شاه توت

 

شربت شاه توت یکی از خوشمزه ترین شربت های تابستانی می باشد که می توانید با شاه توت قرمز آن را به سادگی در خانه تهیه کنید. شربت ها عضو جدای ناپذیر در گرما و رفع تشنگی هستند. در تابستان که هوا گرم می شود شربت ها به یکی از محبوب ترین نوشیدنی ها تبدیل می شود. شما می توانید با انواع و اقسام میوه ها شربت دلخواه خود را تهیه کنید و با رقیق کردن آن در آب و مخلوط کردن با چند قطعه یخ یک نوشیدنی سرد دلچسب داشته باشید. اما در فصل بهار و تابستان با رسیدن شاه توت می توانید این شربت خوش رنگ و لعاب را تهیه کنید و در فصل تابستان آن را مصرف کنید. اما شاه توت در ابتدا که می رسد به رنگ قرمز می باشد و هر چقدر دیرتر برداشت شود به رنگ بنفش تیره و سیاه در می آید. شاه توت یک میوه ضد سرطان می باشد و باعث پاکسازی بدن می شود و همچنین برای کلیه و کبد نیز بسیار مناسب است. اما امروز در پارسی دی طرز تهیه شربت شاه توت خانگی + فیلم را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شربت شاه توت خانگی

  • شاه توت ۲ کیلوگرم
  • شکر ۴ کیلوگرم
  • آب به مقدار لازم
  • جوهر لیمو ۱ ق مربا خوری

طرز تهیه شربت شاه توت مرحله به مرحله

مرحله اول: آماده سازی شاتوت

ابتدا شاه توت ها را خوب بشورید. برای این کار باید داخل یک لگن آب بریزید و چندین بار آبکش کنید تا خوب تمیز شود. سپس داخل آبکش قرار دهید تا کمی خشک و آب اضافی آن کشیده شود.

مرحله دوم: پخت شاه توت

در ادامه شاه توت ها را داخل یک قابلمه بریزید و تا جایی که شاه توت ها قرار دارند باید آب بریزید تا شاه توت به طور کامل داخل آب باشند. قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید. اگر شربت در حین پخت کف کرد کف آن را مداوم بگیرد.

مرحله سوم: میکس کردن مواد

بعد از حدود ۳ ساعت که شاه توت حسابی پخته و رنگ پس داد باید آن را میکس کنید. مخلوط تهیه شده را داخل مخلوط کن یا غذاساز بریزید و خوب میکس کنید تا له شوند. اگر وسیله برقی نداشتید باید با گوشتکوب بکوبید تا خوب له و پوره شوند. سپس داخل یک قابلمه کیسه نخی قرار دهید و مایه میکس شده را از دستمال نخی رد کنید و خوب فشار دهید تا آب آن به طور کامل خارج شود و تفاله خشک باشد.

مرحله چهارم: پخت شربت شاه توت

در ادامه شکر را به مواد اضافه کنید و هم بزنید. مجدد قابلمه را روی حرارت قرار دهید تا شربت به غلظت برسد و قوام پیدا کند. در این مرحله مداوم کف روی شربت را بگیرید و زمانی که به غلظت رسید جوهر لیمو را اضافه کنید و شربت را از روی حرارت بردارید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شربت شاه توت خانگی فوری و خوشمزه

  1. جوهر لیمو مانع شکرک زدن شربت می شود.
  2. می توانید تفاله باقی مانده را برای تهیه لواشک یا تهیه پای و تارت ها استفاده کنید.
  3. مقدار شکر همیشه دو برابر شاه توت است ولی اگر شاه توت شما شیرین بود می توانید مقدار شکر را کمی کمتر بریزید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه