طرز تهیه تانتونی مرغ ترکیه ای خیلی ساده و فوری + نان مخصوص

تانتونی مرغ

 

ساندویچ ها و غذا ها نونی یکی از پر طرفدارترین غذا ها برای شام و نهار هستند که شما می توانید خیلی راحت و خوشمزه آن ها را تهیه کنید. تانتونی مرغ یکی از غذا های ترکیه ای و بسیار معورف این کشور می باشد که همان طور که از اسم این غذا پیداست با مرغ تهیه می شود. تانتونی مرغ را می توانید با گوشت تکه ای یا مرغ یا گوشت چرخ کرده به صورت ساده یا ترکیبی تهیه کنید و برای سرو نیز می توانید از نان باگت یا نان لواش خانگی نیز استفاده کنید که در رسپی اصلی در خانه نان های گرد تازه پخته می شود و مواد در بین نان قرار می دهند و لقمه می کنند. امروز در پارسی دی طرز تهیه تانتونی مرغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

سینه ی مرغ خرد شده۱ عدد
پیاز خرد شده۱ عدد
جعفری خرد شده۱/۲ پیمانه
گوجه فرنگی نگینی خرد شده۲ عدد
نمک و فلفل ،زعفران و پول بیبربه مقدار لازم

مواد لازم برای تهیه نان مخصوص

آرد۴ پیمانه
آب١و نیم پیمانه
روغن٢ ق سوپ خوری
مخمر۲ ق چای خوری
شکر١ ق غذا خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه تانتونی مرغ

مرحله اول: مخلوط کردن مواد نان

تمام مواد را داخل دستگاه غذاساز ریخته و به مدت ٣-۴ دقیقه خوب مخلوط کنید، یا می توانید با دست مواد را خوب هم بزنید تا مخلوط شود، در این رسپی از خمیر مایه فوری استفاده شده است که مستقیم با مواد ترکیب می شود و بعد روی خمیر پوشانده و به مدت ٣٠ دقیقه به خمیر استراحت دهید.

مرحله دوم: پخت نان

بعد از استراحت ، خمیر را به ٨ قسمت مساوی تقسیم می کنیم هر قسمت را با ورنده بصورت گرد و اندازه نان پیتا باز می کنیم و تابه ی چدنی را روی حرارت گاز قرار داده و داغ کنید و خمیر را داخل تابه ی داغ قرار دهید تا یک طرف خمیر پخته و روی خمیر حباب بزند و سپس خمیر را برمیگردانیم تا طرف دیگر آن نیز بپزد. این نان را داخل فر هم می توانید بپزید به این شکل که خمیرها را در سینی فر که کف آن را چرب کنید، بچینید و در فر از قبل گرم شده با دمای ٢۵٠ درجه سانتیگراد به مدت ۵-١٠ دقیقه قرار دهید تا پخته و برشته شود.

مرحله سوم: تهیه مواد میانی

استخوان سینه ی مرغ را جدا کرده و گوشت سینه ی مرغ را مکعبی ریز خرد کرده و در کمی روغن تفت داده تا خامی مرغ از بین برود و تغییر رنگ دهد و نمک و فلفل و زعفران زده و حالا نان لواش را روی گوشتها برگردانده تا عطر و طعم مرغ به نان آغشته شود و مقداری پیاز خام و جعفری روی نان ریخته و کمی گوجه فرنگی و سپس مرغ روی نان ریخته و نان را لقمه کرده و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت تانتونی مرغ

  1. می توانید از نان های گرد آماده استفاده کنید.
  2. مواد میانی را می توانید به دلخواه با سبزیجان مختلف تهیه کنید.
  3. بهتر است برای راحت سرو کردن از کاغذ ساندویچ استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه تانتونی مرغ ترکیه ای خیلی ساده و فوری + نان مخصوص
5 (100%) 1 votes