طرز تهیه شکلات با سه قلم مواد (ساقه طلایی، کره بادام زمینی و پودر کاکائو)

طرز تهیه شکلات با سه قلم مواد

 

شکلات یکی از خوشمزه ترین و محبوب ترین خوراکی های دنیاست که طعم و مزه بسیار خوبی دارد و در طعم ها و مزه های مختلفی در بازار وجود دارد اما شما می توانید با چند قلم مواد ساده در خانه یک شکلات حرفه ای برای مهمانی ها و پذیرایی ها خود استفاده کنید که طعم و مزه خوبی دارد حتی برای عید نوروز نیز گزینه خوبی می باشد. شما می توانید به دلخواه از ساقه طلایی یا بیسکویت پتی بور استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه شکلات با سه قلم مواد را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: کیک یخچالی شکلاتی

 

مواد لازم

بیسکوییت ساقه طلایی۲ بسته
کره بادام زمینی۲ ق غذا خوری
پودر کاکائو۲  ق غذا خوری
پودر قند۲ ق غذا خوری
شیر۲/۳ لیوان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شکلات صبحانه فوری

 

طرز تهیه شکلات با سه قلم مواد

مرحله اول: آماده سازی بیسکویت

ابتدا باید بیسکویت مورد نظر که می توانید از ساقه طلایی یا پتی بور استفاده کنید را پودر کنید، می توانید بیسکویت را داخل غذاساز یا ۱۲۳ ریخته و پودر کنید یا داخل نایلون ضخیم ریخته و به قدری بکوبید تا پودری شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه بیسکویت پودر شده را با کره بادام زمینی، پودر کاکائو و پودر قند خوب مخلوط کنید و هم بزنید و شیر را باید کم کم اضافه کنید تا خمیر شکل شود و بتوانید خمیر را در دست شکل دهید.

مرحله سوم: افزودن شکلات

در ادامه باید از خمیر به اندازه یک گردو بردارید و وسط آن را گود کنید و به دلخواه فندق قرار دهید و گرد کنید و داخل شکلات بن ماری شده ( برای شکلات باید ۱۳۰ گرم شکلات خرد شده را روی بخار کتری بگذارید یک ق م روغن مایع به آن اضافه کنید و صبر کنید روان و یکدست شود بعد توپک ها ررا باهاش کاور کنید) توپک ها را که داخل شکلات زدید و روی سیمی توری گذاشتید ظرف مدت پنج دقیقه خودش را می گیرد در این فاصله حتما جابجا کنید که به سیم توری نچسبد و قبل از این که شکلات خودش را بگیرد روش خلال پسته یا پودرپسته بریزید. آماده که شد بهتر است یک ساعت بزارید تو یخچال بعد نوش جان کنید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه دسر شکلاتی یخچالی

 

فوت و فن های دستور تهیه شکلات با ۳ قلم مواد

  1. می توانید از بیسکویت پتی بور ساده ای کاکائویی نیز استفاده کنید ولی با ساقه طلایی خوشمزه تر می شود.
  2. می توانید بجای فندق از گردو نیز استفاده کنید.
  3. شیر را تا جایی اضافه کنید که مواد خمیری شکل شود و بتوانید راحت آن را گرد کنید پس اگر خیلی شل شد کمی پودر بیسکویت و اگر سفت بود کمی شیر بیشتر اضافه کنید.
  4. می توانید بجای قرار دادن در شکلات داخل پودر کاکائو یا کنجد نیز بغلطانید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه شکلات روی کیک با پودر کاکائو

 

از
1
دیدگاه