طرز تهیه سالاد پانزانلا ایتالیایی اصل با گوجه فرنگی و نان تست

طرز تهیه سالاد پانزانلا

 

سالاد ها انواع و اقسام بسیار مختلفی دارند و شما می توانید با انواع سبزیجات سالاد ها را تهیه کنیدو از طعم بی نظیر آن در کنار دیگر غذا ها و یا به عنوان یک غذای اصلی لذت ببرید. سالاد پانزانلا یک سالاد خرد شده توسکانی است که از نان تست و پیا زو گوجه فرنگی تهیه می شود و اغلب در تابستان به همراه خیار و گاهی ریجان و زیتون و سرکه سرو می شود و همینچنین این سالاد در مناطق مرکز ایتالیا بسیار محبوب است. این سالاد در فرن ۱۶ تهیه شده است. اگر مقداری نان تست بیات شده در منزل دارید می توانید به سادگی با چند قلم مواد به راحتی این سالاد خوشمزه را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه سالاد پانزانلا را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

گوجه فرنگی۵۰۰ گرم
برگ ریحان تازه۱ پیمانه
خیار۱ عدد
نان تست۵ عدد
پیاز قرمز۱ عدد
روغن زیتون۴ ق غذا خوری
سرکه۲ ق غذا خوری
سیر۱ حبه
نمک، فلفل سیاهبه مقدار لازم

طرز تهیه سالاد پانزانلا

مرحله اول: آماده سازی نان تست

ابتدا باید نان تست ها را برش مکعبی بزنید می توانید دور تا دور قهوه ای نان را بگیرید و بعد برش بزنید و بعد فر را با دمای ۱۸۰ درجه گرم کنید و نان ها را داخل یک کاسه ریخته و با۱ ق غذا خوری روغن زیتون مخلوط کنید و هم بزنید و داخل سینی فر ریخته و برای ۱۰ دقیقه در فر قرار دهید تا تست شود و اگر فر ندارید می توانید داخل تابه با حرارت کم تفت دهید تا طلایی و برشته شود.

مرحله دوم: آماده سازی گوجه

در ادامه باید ۱ عدد از گوجه فرنگی ها را بشورید و به صورت مکعبی ریز خرد کنید و به آن ۱ ق جای خوری نمک بزنید و خوب مخلوط کنید و هم بزنید و برای ۱۵ دقیقه صبر کنید حالا برای تهیه سس باید گوجه فرنگی را له کنید و به همراه سیر رنده شده و روغن زیتون و سرکه و ادویه ها خوب مزه دار کنید و هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه سالاد پانزانلا

در ادامه باید مابقی گوجه فرنگی ها را نیز برش بزنید و به همراه خیار و پیاز خلالی شده داخل یک کاسه بریزید و نان تست را اضافه کنید و از سس تهیه شده روی مواد بریزید و هم بزنید و برای ۳۰ دقیقه سالاد را داخل یخچال قرار دهید تا مزه سس به خورد مواد برود و بعد سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت سالاد پانزانلا

  1. برای خوشمزه تر شدن می توانید از کمی سس خردل نیز در تهیه سس مخصوص این سالاد استفاده کنید.
  2. مقدار گوجه فرنگی و نان تست باید از بقیه مواد بیشتر باشد.
  3. به نسبت ۳ به یک روغن زیتون و سرکه را اضافه کنید.
  4. اگر طعم و مزه سیر را دوست ندارید می توانید از پودر سیر یا موسیر نیز استفاده کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه سالاد پانزانلا ایتالیایی اصل با گوجه فرنگی و نان تست
5 (100%) 1 votes