طرز تهیه سس پیتزا خانگی خوشمزه و ایتالیایی با گوجه فرنگی در منزل

طرز تهیه سس پیتزا ساده خوشمزه , دستور سس پیتزا با گوجه , xvc jidi ss djch

 

یکی از انواع سس های خوشمزه و پر طرفدار در سراسر جهان است که در زمان آماده کردن پیتزا روی خمیر پیتزا قرار می گیرد. این سس خوشمزه را می توانید جایگزین سس های آماده مثل سس کچاپ کنید.

با مقدار موادی که در این دستور قرار گرفته است می توانید برای ۳ الی ۴ پیتزا سس تهیه کنید. در صورتی که می خواهید مقدار کمتر یا بیشتری سس پیتزا تهیه کنید کافیست مقدار مواد را ضرب یا تقسیم کنید. با آموزش طرز تهیه سس پیتزا با پورتال پارسی دی همراه باشید.

مواد لازم

سیر۱ قاشق چایخوری
ریحان۱ قاشق چایخوری
شکر½ قاشق غذاخوری
آویشن۱ قاشق چایخوری
گوجه فرنگیمتوسط ۶ عدد
سس گوجه فرنگی½ فنجان
روغن زیتون۱ قاشق غذاخوری
پونه خشک½ قاشق چایخوری
فلفل سیاه و فلفل قرمزبه اندازه کافی

طرز تهیه سس پیتزا

برای تهیه سس پیتزای خانگی ابتدا سیرها را پوست می گیریم و می شوییم و خرد می کنیم ، سپس گوجه فرنگی ها را می شوییم و با رنده ریز رنده می کنیم. در مرحله بعدی ریحان را نیز می شوییم و با دستمال خشک می کنیم

سپس روی تخته به صورت ریز خرد می کنیم. یک قابلمه مناسب روی حرارت بسیار ملایم قرار می دهیم و روغن زیتون را داخل آن می ریزیم ، پس از داغ شدن روغن زیتون سیر های خرد شده را در روغن زیتون کمی تفت می دهیم تا نرم و طلایی رنگ شوند.

در مرحله بعدی سس گوجه فرنگی را به همراه گوجه فرنگی های رنده شده اضافه می کنیم و خوب تفت می دهیم تا یکدست شوند. در مرحله بعدی شکر ، پونه خشک ، آویشن ، فلفل سیاه و فلفل قرمز را همراه ریحان خرد شده به مواد اضافه می کنیم.

در ادامه مواد را خوب مخلوط می کنیم تا سس یکدست شود. در پایان به مدت ۱۰ دقیقه صبر می کنیم تا مواد بجوش بیاید و غلظت بگیرد. سپس حرارت را خاموش می کنیم و اجازه می دهیم تا سس خنک شود و برای انواع پیتزا از آن استفاده کنید. نوش جان

طرز تهیه سس پیتزا خانگی خوشمزه و ایتالیایی با گوجه فرنگی در منزل
3.3 (65.57%) 61 votes

  • بهی ۱ سال پیش

    سلام ممنون از اموزش هاتون. عالی هستن.

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام مرسی ممنون

      پاسخ
  • بیتا ۶ ماه پیش

    سلام،دلیل ریختن شکر به سس چیه؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۶ ماه پیش

      برای بالانس کردن مزه ها

      پاسخ