طرز تهیه محلبی کاراملی قالبی شیک و مجلسی با خامه و نشاسته

طرز تهیه محلبی کاراملی

 

محلبی یا مهلبی یک از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید خیلی راحت این دسر خوشمزه را در خانه تهیه کنید. محلبی کاراملی با ترکیب کارامل و ژلاتین تهیه شده است که باعث می شود دسر شما به صورت قالبی خارج شود و گزینه خوبی برای مهمانی ها می باشد. اگر دوست دارید طعم و مزه ی جدیدی از دسر ها را برای مجالس خود تهیه محلبی کاراملی را یک بار تست کنید. به دلخواه می توانید شیر عسلی نیز به این دسر اضافه کنید تا فوق العاده خوشمزه تر شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه محلبی کاراملی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

شیر۱ لیتر
شکر۱/۲ پیمانه
پودر کرم کارامل۱ بسته
نشاسته ذرت۳ ق غذا خوری
پودر ژلاتین۳ ق غذا خوری
آب۱/۲ پیمانه
شیر عسلی به دلخواه۱/۲ قوطی
وانیلنوک ق چای خوری
خامه صبحانه۱ بسته

طرز تهیه محلبی کاراملی

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا باید ژلاتین را بن ماری کنید برای این پودر ژلاتین را به همراه ۱/۲ پیمانه آب سرد مخلوط کنید و برای ۵ دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد بن ماری کنید بدین صورت که یک کتری را بردارید و کاسه ژلاتین را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا ذرات ژلاتین بن ماری شود.

مرحله دوم: آماده سازی کارامل

در ادامه باید کارامل داخل بسته را کف قالب مورد نظر بریزید. در ادامه یک قابلمه بردارید و همه مواد بجز وانیل و خامه را داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا نشاسته و شکر حل شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و هم بزنید تا بوی خامی مواد گرفته شود و حتما باید حرارت کم باشد تا یکدست شود و شکر داخل مواد حل شود، نیازی به جوشیدن مواد نیز همین که شکر حل شود کافی است و باید کمی غلیظ شود.

مرحله سوم: تهیه محلبی کارامل

در ادامه قابلمه را از روی حرارت بردارید و بعد ژلاتین بن ماری دشه نیز به مواد اضافه کنید و کمی از مواد را با خامه ترکیب کنید و هم بزنید تا خامه رقیق شود و بعد به کل مواد اضافه کنید و در وانیل را افزوده و هم بزنید تا یکدست شود و داخل قالب مورد نظر بریزید و برای چند ساعت در یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد با دست کناره های دسر را آزاد کنید و روی دیس برگردانید و به دلخواه با خلال پسته تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه محلبی کاراملی

  1. -نشاسته ذرت را قبل اضافه کردن با کمی از شیر رقیق و یکدست کنید بعد اضافه کنید.
  2. به هیچ وجه در هیچ دسری ژلاتین را به شیر درحال جوشیدن اضافه نکنید.
  3. اگر قصد دارید داخل ظرف کوچک سرو کنید و دوست ندارید قالبی باشه،یک دوم پیمانه آب و پودر ژلاتین را حذف کنید.
  4. شیر عسلی را می توانید حذف کنید.
  5. میزان شیرینی دسر را می توانید کم و زیاد کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه محلبی کاراملی قالبی شیک و مجلسی با خامه و نشاسته
5 (100%) 1 votes