طرز تهیه محلبی پرتقال قالبی شیک و ساده و خوش طعم با نشاسته ذرت

دستور تهیه محلبی پرتقال

طرز تهیه محلبی پرتقال

 

محلبی پرتقال یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به صورت قالبی این دسر خوشمزه را در خانه تهیه کنید. این دسر خوشمزه با آب پرتقال تازه تهیه می شود و نیازی به ژلاتین ندارد و با نشاسته ذرت تهیه می شود. شما می توانید از انواع قالب ها فلزی یا پلاستیکی برای تهیه این محلبی استفاده کنید. آب پرتقال شرکتی برای تهیه این محلبی مناسب نیست زیرا شکر دارد و طعم خوبی به این دسر نمی دهد. این دسر خیلی راحت از قالب خارج می شود و شما می توانید حتی داخل لیوان های تک نفره بریزید و با بیسکویت پتی بور سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه محلبی پرتقال خوشمزه و شیک را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه محلبی پرتقال قالبی

مواد لازم برای تهیه کازان دیبی

  • آب پرتقال ۳ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۳ ق غذا خوری
  • آرد سفید ۳ ق غذا خوری
  • شکر ۵ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری

طرز تهیه محلبی پرتقال شیک و ساده برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی پرتقال

پرتقال ها را بشورید و از وسط به دو نیم کنید و بعد به کمک آبمیوه گیر دستی پرتقال ها را آبگیری کنید و از یک صافی رد کنید تا آب پرتقال زلال و شفاف شود و پالم آن گرفته شود. مقدار شکر استفاده شده در این محلبی به ترش بودن پرتقال ها بستگی دارد و اگر پرتقال های شما ترش بود کمی بیشتر شکر باید اضافه کنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه باید آب پرتقال را داخل قابلمه بریزید و نشاسته ذرت و آرد و شکر را اضافه کنید و هم بزنید مواد را باید روی حرارت قرار دهید، دقت کنید حرارت باید کم باشد و روی شعله کم مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته و آرد گرفته شود.

مرحله سوم: تهیه محلبی پرتقالی

مواد باید کم کم غلیظ شود و زمانی که به غلظت مناسب رسید باید وانیل را اضافه کنید و از روی حرارت بردارید و صبر کنید تا خنک شود و بعد داخل یک قالب چرب شده بریزید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا محلبی خودش را بگیرد و زمانی که خودش را گرفت باید دور تا دور قالب را جدا کنید و روی دیس مورد نظر برگردانید و به دلخواه با پرتقال تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه محلبی پرتقالی خوشمزه و شیک با نشاسته ذرت

  1. نباید مواد خیلی سفت شود وگرنه لایه ها موقع برش از هم جدا می شوند.
  2. می توانید به صورت دو رنگ این محلبی را تهیه کنید و یک محلبی ساده سفید تهیه کنید و روی مواد بریزید.
  3. می توانید بجای شکر از عسل استفاده کنید و باید زمانی که مواد ولرم شد عسل را اضافه کنید.
  4. می توانید بجای وانیل از پوست رنده پرتقال استفاده کنید و دقت کنید از قسمت نارنجی رنگ برای رنده کردن استفاده کنید و قسمت سفید رنگ پرتقال باعث تلخی می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه