طرز تهیه پودینگ کاراملی ساده و خوشمزه با نشاسته بدون فر

طرز تهیه طرز تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ

 

یکی از انواع پودینگ های خوشمزه می باشد که این بار قرار است با کارامل تهیه شود. شما می توانید این دسر خوشمزه را برای مهمانی و تولد ها استفاده کنید این نوع پودینگ در ژاپن بسیار پر طرفدار است. بصورت قالبی یا تک شات تهیه کنید. پودینگ ها بیشتر از شیر و شکر و نشاسته تهیه می شوند و به عنوان یک دسر سالم و مقوی به حساب می آیند و کودکان نیز به شدت عاشق این پودینگ خواهند شد. بافت پودینگ کاراملی شبیه ژله می باشد و شما می توانید به صورت ساده و یا دو رنگ تهیه کنید برای تهیه این دسر خوشمزه نیاز به فر ندارید و می توانید با چند قلم مواد به راحتی در خانه تهیه کنید. امروز در پارسی دی پودینگ کاراملی خشومزه با نشاسته را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۱ عدد
شیر۳ پیمانه
شکر۱ پیمانه
نشاسته۲ ق سوپ خوری
شکلات۸۰ گرم
خامه‏۱/۲ پیمانه
وانیل‏‏ ۱/۸ قاشق چای خوری

طرز تهیه پودینگ کاراملی قالبی

مرحله اول: کاراملی کردن شکر

ابتدا شکر را داخل قابلمه ریخته و روی حرارت قرار دهید تا شکر با حرارت کم به صورت کاراملی دربیاد سپس در ادامه دو پیمانه از شیر گفته شده در دستور را روی شکر ریخته و هم بزنید و صبر کنید تا کاملا بجوشد تا شکر در شیر حل شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در یک کاسه وانیل، یک پیمانه باقی‌ مانده از شیر، خامه، تخم‌مرغ و نشاسته را کاملا هم بزنید تا به خوبی مخلوط شوند. سپس نیمی از مواد را به شکر کارامل شده اضافه کنید و نصف دیگر را در یک قابلمه جداگانه ریخته و شکلات تخته ای را به آن اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه پودینگ دو رنگ

هر دو قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مدام هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد باید مدام هم بزنید تا بوی خامی نشاسته گرفته شود حرارت کم باشد.

مرحله چهارم: تهیه کرم کارامل دو رنگ

لیوان ها یا قالب مورد نظر را آماده کنید و بعد از به غلظت رسیدن پودینگ ابتدا یک رنگ کاراملی ریخته و صبر کنید تا کمی خودش را گرفته سپس رنگ بعدی را بریزید.

مرحله پنجم: تهیه پودینگ کاراملی بدون فر

بعد از اینکه تمام لیوان ها را پر کردیم آن ها را داخل یخچال گذاشته و صبر کنید تا خنک و کمی خودش را بگیرید سپس با خامه قنادی زده شده یا شکلات خرد شده آن را به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پودینگ کاراملی دو رنگ

  1. زمانی که شکر را داخل قابلمه ریختید تا به صورت کاراملی در بیاد اصلا هم نزنید و از قاشق استفاده نکنید اجازه دهید شکر به آرامی ذوب و قهوه ای رنگ شود.
  2. اگر بخواهید به صورت قالبی این پودینگ دربیاد و سفت شود می توانید ۲ ق غذا خوری ژلاتین به مواد پودینگ اضافه کنید بدین صورت که به باقی مانده شیر اضافه کنید تا ژلاتین اسفنجی شود.
  3. می توانید برای تزئین چند عدد بیسکویت پتی بور را خرد کنید روی دسر ریخته و با میوه فصل تزئین کنید.

همچنین ببینید 

طرز تهیه پودینگ کاراملی ساده و خوشمزه با نشاسته بدون فر
2.3 (45%) 4 votes