طرز تهیه پان اسپانیا بدون تخم مرغ دو رنگ و شیک به صورت لیوانی

دستور تهیه پان اسپانیا بدون تخم مرغ

طرز تهیه پان اسپانیا بدون تخم مرغ

 

پان اسپانیا بدون تخم مرغ یکی از روش های خوشمزه و ساده برای تهیه این دسر جذاب و محبوب بین ما ایرانی ها می باشد که شما می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. پان اسپانیا بدون تخم مرغ برای کسانی است که طعم و مزه تخم مرغ را داخل دسر دوست ندارند. این روش تهیه دسر به صورت لیوانی و تک نفره می باشد که برای مهمانی ها گزینه بسیار خوبی می باشد. پان اسپانیا بدون تخم مرغ را به می توانید به صورت دو رنگ در قالب ریخته و با میوه دلخواه تزیین کنید. با این مقدار مواد حدود ۷ عدد شما پان اسپانیا بدون تخم مرغ خواهید داشت. امروز در پارسی دی طرز تهیه پان اسپانیا بدون تخم مرغ به صورت لیوانی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پان اسپانیا بدون تخم مرغ

  • شیر ۳ پیمانه
  • شکر ۱/۲ پیمانه
  • آرد قنادی ۲ ق سوپ خوری
  • نشاسته ذرت ۳ ق سوپ خوری
  • کره ۲۰ گرم
  • بیسکویت پتی بور ساده یا کاکائویی ۱ بسته
  • پودر نسکافه ۱ ق غذا خوری
  • پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • آبجوش ۲ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه پان اسپانیا بدون تخم مرغ به صورت لیوانی (تک نفره)

مرحله اول: جوشاندن مواد

ابتدا شیر و شکر را داخل یک قابلمه بریزید و نشاسته ذرت و آرد سفید را با کمی شیر در ظرفی جداگانه حل کنید و هم بزنید تا گلوله های آرد و نشاسته باز شود و بعد به شیر اضافه کنید و هم بزنید. این کار باعث می شود آرد گلوله نشود. حالا قابلمه را روی حرارت قرار دهید.

مرحله دوم: افزودن کره و وانیل

مواد را روی حرارت کم باید مداوم هم بزنید تا کم کم غلیظ و یک دست شود. دقت کنید حرارت باید خیلی کم باشد وگرنه زود ته می گیرد و به صورت تیکه ای می شود. بهتر است برای هم زدن از یک همزن سیلیکونی استفاده کنید و مواد را هم بزنید و بعد از اینکه مواد غلیظ شد باید وانیل و کره را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از ۲ دقیقه از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: دو رنگ کردن مواد

حالا باید ۱/۳ از مواد را بردارید و جدا قرار دهید. پودر کاکائو نسکافه را با آب جوش مخلوط کنید و هم بزنید تا یکدست و شکلاتی شود و به مواد داخل قابلمه بریزید و هم بزنید تا یکدست شود. توت فرنگی را خرد کنید و ۱/۳ کاسه ی که جدا کردید اضافه کنید و هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: تهیه پان اسپانیا بدون تخم مرغ

حالا باید بیسکویت پتی بور را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا داخل نایلون ضخیم ریخته و بکوبید تا یکدست شود. داخل ظرف سرو مورد نظر باید یک لایه مایه شکلاتی بعد یک لایه بیسکویت پودر شده و یک لایه مواد سفید توت فرنگی و همین طور لایه ها را تکرار کنید و در انتها روی دسر بیسکویت ریخته و با میوه تزیین کنید و برای ۶ ساعت در یخچال قرار دهید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پان اسپانیا بدون تخم مرغ و خامه خوشمزه و راحت

  1. می توانید در انتها روی دسر کمی سس شکلاتی بریزید.
  2. می توانید بین لایه ها از کمی گردو یا مغزیجات دلخواه استفاده کنید.
  3. می توانید به مواد توت فرنگی اضافه کنید و همان طور ساده استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه