طرز تهیه فرنی کاراملی خانگی شیک و خوشمزه با نشاسته ذرت به صورت دو رنگ

دستور پخت فرنی کاراملی

طرز تهیه فرنی کاراملی

 

فرنی کاراملی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که می توانید به راحتی در خانه تهیه کنید. فرنی یکی از دسر های می باشد که شما می توانید در مناسبت های مختلف برای خانواده تهیه کنید. طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید با افزودن خامه می توانید بافت این دسر را کرمی کنید. فرنی کاراملی بیشتر داخل یک ظرف بزرگ یا در لیوان های تک نفره سرو می شود و شما می توانید به صورت دو رنگ یا تک رنگ آن را تهیه کنید. تمام مواد لازم به پیمانه گفته شده است تا بتوانید به راحتی مواد را اندازه گیری کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی کاراملی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی کاراملی خوشمزه

  • شیر ۳ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه
  • زرده تخم مرغ ۱ عدد
  • نشاسته ذرت ۲.۵ ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

طرز تهیه فرنی کاراملی با خامه صبحانه

مرحله اول: کاراملی کردن شکر

برای شروع باید ۳ ق غذا خوری از مقدار شکر گفته شده در مواد اولیه بردارید و  را داخل یک قابلمه نچسب بریزید و روی حرارت قرار دهید و صبر کنید تا ذوب شود، اصلا هم نزنید و فقط قابلمه را تکان دهید و صبر کنید تا دانه های شکر کم کم قهوه ای شوند.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

نشاسته ذرت را با چند قاشق آب سرد خوب مخلوط کنید تا باز شود و داخل یک کاسه بریزید و بعد زرده تخم مرغ را به همراه وانیل اضافه کنید و با همزن دستی یا چنگال هم بزنید تا زرده از لختگی خارج شود و مواد یکدست شود و بعد مابقی شکر را اضافه کنید.

مرحله سوم: جوشاندن مواد

در ادامه شیر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود. سپس باید مواد را روی حرارت ملایم قرار دهید و با لیسک هم بزنید تا به غلظت فرنی برسد. وقتی شکر که قهوه ی رنگ شد باید خامه به دمای محیط رسیده را به آن اضافه کنید و هم بزنید، در این مرحله کمی گلوله می شود و بعدش کامل یکدست می شود.

مرحله چهارم: پخت فرنی کاراملی

حالا باید مواد شیری که در مرحله قبل تهیه شده است را به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. در این مرحله می توانید برای دو رنگ کردن فرنی چند شکلات سکه ی را به مواد فرنی اضافه کنید و هم بزنید تا فرنی شکلاتی شود. حالا باید باید مواد را داخل لیوان بریزید و سرو کنید، حتما این فرنی را تست کنید مزه تافی می دهد. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فرنی کاراملی دو رنگ و خوشمزه با فیلم

  1. حتما باید شعله ملایم باشد.
  2. می توانید از وانیل پودر یا مایع استفاده کنید.
  3. می توانید از بیسکویت پودر شده برای تزیین این فرنی استفاده کنید.
  4. به دلخواه می توانید چند ق گلاب نیز اضافه کنید.
  5. رمانی که خامه را اضافه می کنید کمی سفت می شود و اصلا نگران نباشید و به هم زدن ادامه دهید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه