طرز تهیه دسر خوزستانی (محلبی خوزستانی) شیک و آسان با نشاسته

طرز تهیه دسر خوزستانی

 

دسر خوزستانی یکی از دسر های سنتی ایرانی می باشد که خیلی راحت تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید این دسر خوشمزه را بدون نیاز به قالب و یا مواد خاصی در خانه تهیه کنید و داخل کاسه های تک نفره ریخته و با میوه فصل دلخواه خود تزیین و سرو کنید. دسر ها همیشه قسمت هیجان انگیز یک مهمانی یا سفره ها می باشد که در طعم و مزه های مختلفی تهیه می شوند ولی دسر های راحت که دیگر نیازی به ژلاتین و قالب ندارد بسیار پر طرفدار است مخصوصا اگر سنتی و مخصوص ایران عزیز باشد. شما می توانید این دسر را برای مهمانی ها مختلف و یا به عنوان یک میان وعده تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر خوزستانی با نشاسته و شیر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر خوزستانی خوشمزه و ساده

شیر۱ پیمانه
نشاسته ذرت۱ ق غذا خوری
شکر۲ ق غذا خوری
خامه۱/۴ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه دسر خوزستانی خوشمزه و مجلسی با ۴ قلم مواد

مرحله اول: آماده سازی

برای تهیه این دسر خوشمزه ابتدا باید همه مواد به خصوص شیر و خامه را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. هم دما بودن خامه باعث می شود زمانی که به دسر اضافه می شود بریده نباشد و خوب حل شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

یک قابلمه را برداشته و نشاسته و شکر را بریزید و کمی هم بزنید و بعد شیر را روی مواد بریزید و با همزن دستی یا قاشق هم بزنید تا کمی مواد مخلوط شود و بعد قابلمه را روی حرارت قرار دهید و مداوم هم بزنید تا بوی خامی نشاسته از بین برود و کم کم شروع به غلیظ شدن کند.

مرحله سوم: تهیه دسر خوزستانی

در ادامه زمانی که احساس کردید مواد در حال سفت شدن می باشد وانیل را اضافه کنید و هم بزنید و از روی حرارت بردارید. خامه را داخل یک کاسه بریزید و با قاشق کمی هم بزنید تا رقیق شود و بعد کمی از مواد دسر را به خامه اضافه کنید و هم بزنید و بعد کل خامه را به مواد افزوده و هم بزنید و بعد دسر را داخل کاسه بریزید و به دلخواه روی آن برش های میوه مورد نظر یا گردو و خلال پسته بریزید و سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت دسر خوزستانی خوشمزه و سریع با چند قلم مواد

  1. می توانید به دلخواه به مواد کمی زعفران دم کرده نیز اضافه کنید.
  2. اگر حرارت را بالا ببرید بوی خامی نشاسته داخل مواد باقی می ماند و حتما روی حرارت کم مداوم هم بزنید.
  3. می توانید از هر نوع اسانس یا طعم دهنده استفاده کنید.
  4. شیرینی این دسر ملایم است ولی اگر دسر های شیرین دوست دارید می توانید شکر را کم و زیاد کنید.
  5. این دسر بعد از خنک شدن سفت تر می شود و خودش را می گیرد و می توانید به صورت گرم یا سرد شده دسر خوزستانی را سرو کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه