طرز تهیه محلبی دو رنگ با پودر کاکائو و کادایف شیک و خوشمزه

محلبی دو رنگ

 

محلبی یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید خیلی راحت این دسر ساده را با با چند قلم مواد در دسترس در خانه تهیه کنید. افزودن رشته کادایف این دسر را بسیار مجلسی تر می کند و گزینه خوبی برای مهمانی ها می شود و اگر نداشتید می توانید به صورت ساده نیز سرو کنید. این دسر را می توانید داخل یک ظرف بریزید و یا داخل لیوان های تک نفره سرو کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه محلبی دو رنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

آرد۲ ق سوپ خوری
نشاسته۲ ق سوپ خوری
شکر۳/۴ پیمانه
هل ساییده۱/۴ ق چ در صورت تمایل
گلاب۱/۲ پیمانه
وانیلنصف قاشق چای خوری
شیر۳ پیمانه معادل ۷۵۰ میلی‌ لیتر
کره۲۵ گرم برای داخل کرم
شکلات سکه‌ای۲۰ گرم
پودرکاکائو۱ ق چای خوری
کادایف۲ پیمانه
کره۲۵ گرم برای تفت دادن کادایف
گردو و پودرپسته و شکلاتبرای تزیین

طرز تهیه محلبی دو رنگ

تفت دادن رشته های کادایف

ابتدا رشته های کادایف را داخل تابه ریخته و کره را افزوده و تفت دهید تا خامی شان از بین برود و طلایی رنگ شوند و از روی حرارت برداشته و نیمی از رشته‌ها را داخل قالب ۲۰ سانتی ریخته و کنار دستمان قرار دهید.

مرحله دوم: تهیه کرم محلبی

در ادامه باید محلبی را تهیه کنید برای این کار شکر، آرد و نشاسته را داخل قابلمه با هم مخلوط میکنیم و شیر را کم کم افزوده و هم بزنی و روی شعله‌ ی ملایم قرار داده و مرتب هم بزنید تا بغلظت فرنى برسد و در آخر کره را افزوده و اگر عطر و طعم سنتی هل و گلاب را می‌پسندید،در این مرحله هل و گلاب را افزوده و همزده و از روی حرارت برمیداریم و وانیل را اضافه کنید و به اندازه‌ی ۶ قاشق از کرم را داخل قابلمه نگه می‌داریم و مابقی را روی رشته‌ها بریزید.

مرحله سوم: تهیه محلبی دو رنگ

در ادامه باید کرم باقیمانده پودرکاکائوی الک شده و شکلات سکه‌ ای را افزوده و روی حرارت قرار داده و هم بزنید تا شکلات ها ذوب و ترکیب یکدست شود و از روی حرارت برداشته و به شکل نامنظم روی کرم وانیلی ریخته و با نوک چاقو یا قاشق به شکل مارپیچ به‌هم می‌زنیم تا حالت ماربل یا ابرو بادی شود و مابقی رشته‌ها را روی دسر ریخته و به مدت ۴ ساعت داخل یخچال استراحت دهید تا کامل خنک شود و به دلخواه با گردوی خرد شده و پودرپسته و شکلات ذوب شده تزیین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت محلبی دو رنگ

  1. این دسر را به شکل لایه لایه و داخل ظروف تکنفره هم می‌توانید آماده کنید.
  2. فرقی ندارد از رشته تر یا خشک کادایف می توانید استفاده کنید.
  3. این دسر هرچقدر بیشتر در یخچال باشد خوشمزه تر می شود.

همچنین ببینید 

طرز تهیه محلبی دو رنگ با پودر کاکائو و کادایف شیک و خوشمزه
5 (100%) 1 votes