طرز تهیه ترشی زیتون سبز و سیاه خوشمزه و ساده با سرکه

طرز تهیه ترشی زیتون

 

یکی از ترشی های بسیار خوشمزه است که شما می توانید به تنهایی و فقط با زیتون یا به همراه سبزیجات دیگر استفاده کنید. استفاده از زیتون در کنار غذاها باعث باز شدن اشتها می شود و علاوه بر آن زیتون خواص بسیاری زیادی از جمله: منبع غنی از آنتی اکسیدان، کمک به هضم و گوارش به دلیل فیبر بالا، دارای خواص ضد التهابی و مناسب برای کبد چرب است، چربی غیر اشباع موجود در زیتون باعث کاهش دیابت و قندخون نیز می شود. باید از زیتون بی هسته و با کیفیت برای تهیه ترشی زیتون استفاده کنید و شما به دلخواه می توانید از زیتون سبز یا سیاه استفاده کنید. امروز در پارسی دی ترشی زیتون با سرکه را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم

زیتون سبز بی هسته۲ کیلوگرم
گشنیز، ترخون، نعنا خشک۵۰۰ گرم
سیر۶ بوته
گلپر۲ ق غذا خوری
فلفل درسته یا پودر فلفلبه مقدار لازم
نمک و سرکهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی زیتون سبز با سرکه

مرحله اول: آماده سازی زیتون

ابتدا زیتون ها را بشورید و یک برش روی زیتون ها ایجاد کنید تا مزه و طعم مواد به خورد زیتون برود اگر زیتون شما تلخ بود برای گرفتن تلخی آن کافی است زیتون ها را با مقداری آب داخل قابلمه ریخته و روی حرارت بگذارید چند جوش که خورد بردارید و آبکش کنید این مرحله را چند بار تکرار کنید و در بار آخر کمی نمک به زیتون بزنید و صاف کنید با این روش تلخی زیتون کاملا گرفته می شود.

مرحله دوم: جوشاندن زیتون

زیتون ها را داخل قابلمه ریخته و سرکه را اضافه کنید و روی حرارت گذاشته و اجازه دهید تا یک جوش بخورد سپس از روی حرارت بردارید و کنار بگذارید تا خنک شود.

مرحله سوم: آماده سازی سبزی

سیر ها را پوست بگیرید و حلقه ای یا رنده ریز بزنید، گشنیز و نعنا و ترخون را پاک کنید و خوب بشورید می توانید خرد کنید و یا به صورت درسته داخل ترشی به دلخواه استفاده کنید.

مرحله چهارم: تهیه ترشی زیتون

ظرف های شیشه ای تمیز را آماده کنید و یک ردیف زیتون و کمی سیر و سبزی و نمک و فلفل قرار دهید به همین ترتیب لایه ها را تکرار کنید و در انتها گلپر را نیز اضافه کنید و روی ترشی زیتون سرکه ریخته سپس درب ظرف را محکم کنید و در جای گرم به مدت ۱ هفته قرار دهید تا برسد سپس در یخچال بگذارید و به همراه غذاهای خود میل کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی زیتون خانگی

  1. بسته به سلیقه و ذائقه خود می توانید سبزی و سیر را کم و زیاد کنید.
  2. بهتر است از سرکه سفید استفاده کنید.
  3. می توانید از مخلوط آب و سرکه و نمک بجای سرکه استفاده کنید.
  4. میزان افزودن فلفل به ذائقه شما بستگی دارد.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ترشی زیتون سبز و سیاه خوشمزه و ساده با سرکه
3.2 (64%) 5 votes