طرز تهیه ترشی بنه تازه سبز و خوشمزه و آسان + خواص ترشی بنه

طرز تهیه ترشی بنه

 

بنه یا ببنمشک، میوه کوچکی که به اسم پسته کوهی یا بنه شناخته می شود و طبع گرم و خشکی دارد و به دلیل ترکیبات و ویتامین های بسیار مفید میوه درخت پسته بسیار مفید است به خصوص برای روماتوئید و درد مفصلی و همچنین به عنوان یک مرهم برای زخم ها نیز استفاده می شود. دانه میوه بنه سرشار از سید آمینه های مقوی است و برای تامین انرژی بدن بسیار مفید است. از بنه انواع ترشی و روغن و مربا و غذا های مختلف تهیه می شود. فصل بنه رسیده و شما می توانید این ترشی خوشمزه را به راحتی در خانه تهیه کنید. ترشی بنه را می توانید یکی از ترشی های بسیار مقرون به صرفقه و ارزان قیمت دانست زیرا این نوع گیاه در جنگل های زاگرس روییده می شود و در فصل بهار تقریبا اردیبهشت ماه می توانید به در دامنه زاگرس این بنه خوشمزه را چیده و این ترشی را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه ترشی بنه را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم

بنه۱ کیلوگرم
سرکهبه مقدار لازم
زیره سیاه، نمک، سیاه دانه ، رازیانهبه مقدار لازم

طرز تهیه ترشی بنه

مرحله اول: آماده سازی بنه

ابتدا میوه را از خوشه های آن جدا کنید و یا می توانید با همان خوشه بشورید، بهتر است داخل قابلمه آب ریخته و جوش بیاید و زمانی که قل زد بنه را برای ۲ دقیقه بجوشانید و آبکش کنید و برای یک شب تا صبح روی دستمال نم گیر قرار دهید تا رطوبت بنه کاملا گرفته و خشک شود.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

شیشه ای که می خواهید داخل آن ترشی را تهیه کنید خوب بشورید و خشک کنید تا عاری از هرگونه چربی باشد و بعد بنه را داخل شیشه بریزید و از ادویه های گفته شده به مقدار دلخواه بریزید و نمک و سرکه را باهم مخلوط کنید و ابتدا سرکه را روی بنه بریزید و تا چند ساعت درب بطری یا شیشه را نبسته و صبر کنید تا سرکه جذب آن شود.

مرحله سوم: تهیه ترشی بنه

در ادامه اگر سرکه را به خودش جذب کرد مجدد سرکه بریزید و روی درب شیشه نایلون قرار دهید تا هوا نکشد و بعد درب شیشه را محکم بسته و در یخچال قرار دهید و بعد از ۱ ماه سرو کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه ترشی بنه

  1. به دلخواه می توانید کمی سبزی ترخون و نعناع نیز به ترشی برای طعم بهتر اضافه کنید.
  2. توجه کنید این ترشی سرکه را به خود می کشد و به همین دلیل باید هر چند روز یک بار به آن سر بزنید و اگر سرکه کم شده بود شیشه را از سرکه پر کنید.
  3. می توانید این ترشی را با انواع غذا ها میل کنید  و در یخچال نگهداری کنید.
  4. از سرکه سفید بهتر است استفاده کنید.
  5. اگر دوست دارید ترشی تند و تیز تری داشته باشید می توانید از کمی سیر یا فلفل تند استفاده کنید.

همچنین ببینید 

از
4
دیدگاه