طرز تهیه پیراشکی اسفناج و قارچ خانگی ساده و خوشمزه در فر

طرز تهیه پیراشکی اسفناج

 

یکی از انواع پیراشکی ها می باشد که بسیار خوشمزه و طرز تهیه راحتی دارد شما می توانید به دلخواه مواد پیراشکی اسفناج را کم و زیاد کنید و از خواص خوب اسفناج بهرمند شوید. بچه ها غذاهای فست فودی و سرخ شده را بسیار دوست دارند حالا ما بهتر است با کمی خلاقیت خودمان در خانه با مواد سالم و بهداشتی این پیراشکی را برای آنها تهیه کنید. شما می توانید پیراشکی را سرخ کنید و یا به صورت رژیمی داخل فر بگذارید تا پخته شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه پیراشکی اسفناج و قارچ را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه خمیر 

ماست۱/۲ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
روغن۳ ق غذا خوری
جوش شیرین۱ ق چای خوری
نمک۱/۲ ق چای خوری
آرد۲ پیمانه

مواد لازم برای تهیه مواد میانی

اسفناج۵۰۰ گرم
پیاز۱ عدد
سیر۳ حبه
قارچ۲۵۰ گرم
نمک، فلفل سیاه، آویشنبه مقدار لازم

طرز تهیه پیراشکی اسفناج و قارچ در فر

مرحله اول: تهیه خمیر

ابتدا ماست را داخل کاسه ریخته و به آن جوش شیرین را اضافه کنید و بگذارید برای ۵ دقیقه بماند تا جوش اکتیو شود سپس تخم مرغ و روغن را اضافه کنید و در ادامه آرد را که از قبل با نمک مخلوط و الک کردید به صورت تدریجی به مواد اضافه کنید و شروع به هم زدن کنید تا مانند خمیر وسط کاسه جمع شود خمیر پیراشکی را برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود خمیر پیراشکی فوری ما حاضر است.

مرحله دوم: تهیه مواد میانی

پیاز را نگینی ریز خرد کنید و داخل تابه به همراه کمی روغن و زردچوبه تفت دهید تا سبک شود سپس در ادامه سیر پوره شده را نیز اضافه کنید و تفت داده تا عطر سیر خارح شود از قبل قارچ ها را اسلایس کرده و به مواد اضافه کنید حرارت را کمی بالا ببرید تا آب قارچ کشیده شود سپس اسفناج خرد شده را بریزید و کمی تفت دهید تا اسفناج تغییر رنگ پیدا کند سپس از روی حرارت بردارید.

مرحله سوم: تهیه پیراشکی اسفناج

خمیر را چانه های گرد بگیرید و روی سطح آردپاشی شده به صورت گرد باز کنید سپس مقداری از مواد را در مرکز خمیر ریخته و یک طرف خمیر را روی هم بیاورید و خوب خمیر را ببندید تا در حین پخت مواد خارج نشود یا می توانید از قالب های مخصوص پیراشکی استفاده کنید.

مرحله چهارم: پخت پیراشکی اسفناج

در ادامه پیراشکی های تهیه شده را داخل سینی فری که از قبل گرم کردید قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ درجه و زمان ۳۰ دقیقه تنظیم کنید تا پیراشکی پخته شوند شما می توانید پیراشکی ها را داخل روغن داغ نیز سرخ کنید.نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه پیراشکی اسفناج و قارچ

  1. باتوجه به آردهای مختلف ممکن است کمی بیشتر آرد استفاده شود خمیر باید به دست نچسبد زیاد به خمیر آرد نزنید که در هنگام پخت سفت شود.
  2. می توانید کمی پنیر پیتزا یا خامه به مواد میانی اضافه کنید.
  3. اگر دوست دارید پیراشکی مجلسی تری داشته باشید می توانید از کمی گوشت چرخ کرده استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
4
دیدگاه