طرز تهیه پیتزا استیک و سیر خانگی و خوشمزه به سبک ایتالیایی

دستور پخت پیتزا استیک و سیر

 

یکی از فست فود های خوشمزه و لذیذ است که می توانید به راحتی در منزل خود تهیه کنید. در این آموزش آشپزی قصد داریم تا دستور پخت پیتزا استیک و سیر را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم خمیر

نمکیک قاشق چای خوری
مخمردو قاشق چایخوری
بکینگ پودریک قاشق چایخوری
روغن زیتوننصف پیمانه
آب ولرمنصف پیمانه
شیرنصف پیمانه
آردبه مقدار لازم

مواد لازم برای پیتزا

پنیر پیتزا رنده شده۴۰۰ گرم
فلفل دلمه ای۱ عدد
فیله گوساله ورقه ورقه شده۴۰۰ گرم
جعفری۴ ساقه
پنیر پارمسان رنده شده۵۰ گرم
سیر۶ حبه
روغن زیتونبه مقدار لازم
نمکبه مقدار لازم

طرز تهیه خمیر پیتزا استیک و سیر

خمیر پیتزا را می توانید به شکل آماده تهیه کنید. اما اگر قصد دارید تا آن را در خانه تهیه کنید، ما دستور تهیه آن را در این قسمت آموزش می دهیم.

مرحله ۱

ابتدا مخمر و ۱ قاشق غذاخوری شکر را در داخل یک ظرف ریخته و با یکدیگر مخلوط کنید. سپس آب ولرم را به مخلوط اضافه کنید و این مخلوط را به مدت ۱۰ دقیقه در یک مکان گرم نگهداری کنید.

مرحله ۲

اکنون روغن زیتون و بکینگ پودر و شیر را به مایه خمیر اضافه کنید. این مواد را با هم ترکیب کرده و آرد را آرام آرام و مرحله به مرحله به خمیر مایه اضافه کنید. مواد را کاملا هم بزنید تا از گلوله شدن آرد جلوگیری کنید. سپس خمیر را در یک مکان مناسب به مدت ۶۰ دقیقه قرار دهید تا خمیر عمل بیاید. اکنون خمیر پیتزا آماده شده است.

طرز تهیه پیتزا استیک و سیر

مرحله ۱

در مرحله اول ابتدا گوشت را به خوبی شسته و ورقه ای خرد کنید. اکنون گوشت را در داخل یک ماهیتابه مناسب همراه با روغن تفت داده تا گوشت ترد شده و پخته شود.

مرحله ۲

اکنون سیر را شسته و پوست کنده و رنده کنید. همچنین جعفری را در اندازه ریز خرد کرده و سیر و پنیر پارمسان و جعفری و نمک و روغن را در داخل یک مخلوط کن ریخته و مواد را کاملا ترکیب کنید.

مرحله ۳

خمیر پیتزا را در داخل یک سینی فر قرار دهید.

مرحله ۴

مخلوط مواد میکس شده را روی خمیر پیتزا قرار دهید و بر روی مخلوط مواد یک لایه پنیر پیتزا بریزید. سپس لایه بعدی گوشت را اضافه کرده و مقداری پنیر بر روی گوشت بریزید. اگر مایل بودید می توانید از فلفل دلمه ای خرد شده روی پیتزا استفاده کنید.

مرحله ۵

فر را بر روی درجه حرارت ۲۲۰ درجه سانتی گراد تنظیم کرده و پیتزا را به مدت ۱۵ دقیقه در داخل آن قرار دهید تا پخته شود. اکنون پیتزا آماده شده و می توانید از داخل ظرف بیرون آورده و تزئین کرده و در اندازه های مناسب برش بزنید.

پیتزا از فست فودهای خوشمزه و پرطرفدار است که تقریبا همه مردم آن را دوست دارند. در این دستور پخت طرز تهیه پیتزا استیک و سیر را به شما آموزش دادیم. امیدوارم که از این دستور تهیه لذت برده باشید و حتما در منزل و در کنار خانواده و دوستان خود این غذا را تهیه کرده و میل کنید.
همچنین ببینید

طرز تهیه پیتزا استیک و سیر خانگی و خوشمزه به سبک ایتالیایی
4.6 (91.67%) 12 votes