طرز تهیه کیک لیمو شیرین خوشمزه و پوک با پف زیاد گام به گام

دستور پخت کیک لیمو شیرین

طرز تهیه کیک لیمو شیرین

 

کیک لیمو شیرین یکی از کیک های بسیار خوشمزه و شیک می باشد که شما می توانید این کیک را با لیموشیرین تهیه کنید و از طعم آن لذت ببرید. لیموشیرین یکی از میوه های پاییزی و زمستانی است که خواص بسیار خوبی دارد و شما می توانید با گرفتن آب لیموشیرین این کیک خوشمزه را تهیه کنید و برای عصرانه یا دورهمی های خود آماده کنید. برای تهیه این کیک می توانید از قالب های لوف یا گرد استفاده کنید ولی پیشنهاد می شود برای کیک های میوه ای از قالب میانی تهی استفاده کنید تا به پف بهتری برسد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک لیمو شیرین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک لیمو شیرین

  • آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • شکر ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • نشاسته ذرت ۳/۴ پبمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • بیکینگ پودر ۱ ق مربا خوری
  • شیر ۲/۳ پیمانه
  • روغن مایع ۳/۴ پیمانه
  • آب لیمو شیرین ۲ ق غذا خوری
  • زست لیمو شیرین ۱  ق غذا خوری
  • نمک ۱ پنس

طرز تهیه کیک لیمو شیرین خوشمزه با پف زیاد برای پاییز و زمستان

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید همه مواد لازم را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک پیمانه یا لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید و برای ۱۵ دقیقه بگذارید تا گرم شود. اگر می خواهید کیک را بدون فر تهیه کنید باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و صبر کنید تا داغ شود.

مرحله دوم: جدا سازی زرده و سفیده

در ادامه باید زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید و سفیده را با همزن برقی بزنید تا فرم بگیرید یعنی زمانی که ظرف را بر گردانید از ظرف بیرون نریزید. زرده را نیز به همراه شکر و زست لیموشیرین بزنید تا کرمی رنگ شود ( زست لیموشیرین در واقع همان رنده پوست لیموشیرین می باشد که نباید قسمت سفید رنگ آن رنده شود و در واقع پوست زرد رنگ را رنده کنید).

مرحله سوم: تهیه مایه کیک لیموشیرین

در ادامه باید شیر و روغن و آب لیموشیرین و را به ترتیب اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. آرد و بیکینگ پودر و نمک و نشاسته ذرت را باهم مخلوط و الک کنید و به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد در انتها سفیده تخم مرغ را اضافه کنید و مواد را فولد کنید تا یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت کیک لیمو شیرین

مواد کیک را داخل قالب چرب شده ریخته و به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ قرار دهید تا کیک پخته شود و از قالب خارج کنید و به دلخواه برش لیموشیرین تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک لیمو شیرین خوشمزه و ساده با پف زیاد

  1. در انتها بهتر است گریل را روشن کنید تا روی کیک نیز طلایی شود.
  2. مخلوط آرد را باید طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و نباید یکباره آرد را اضافه کنید.
  3. برای فر های برقی و توستر دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.

همچنین ببینید

از
4
دیدگاه