طرز تهیه نان حلزونی کرمدار با بافت پنبه ای خوشمزه و ساده با دارچین

طرز تهیه نان حلزونی

 

یکی از نان های حجیم و بسیار خوشمزه می باشد. این نان بسیار ظاهر جذابی دارد و به راحتی تهیه می شود و می توانید برای وعده صبحانه و عصرانه این نان را تهیه کنید. شما به دلخواه می توانید به نان حلزونی کشمش یا گردو نیز اضافه کنید و یا نان حلزونی شکلاتی تهیه کنید. این نان به دلیل فرم و شکل ظاهری آن به این نام معروف شده است. این نان بافت نرم و پنبه ای دارد. امروز در پارسی دی طزر تهیه نان حلزونی کرمدار با دارچین را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۳۵۰ گرم
پودر قند یا شکر۷۰ گرم
کره۸۰ گرم
شیر۶۰ گرم
تخم مرغ۲ عدد
خمیر مایه۱۵ گرم
وانیل۲ گرم
دارچین۱/۲ ق مربا خوری

مواد لازم برای کرم

آرد سفید۱ پیمانه
شکر۱ پیمانه
آب۳ پیمانه
گلاب۱/۴ پیمانه
وانیل۱ ق مربا خوری

طرز تهیه نان حلزونی با دارچین

مرحله اول : عمل آوری خمیرمایه

ابتدا داخل یک کاسه یا لیوان شیر ولرم را بریزید (دمای شیر باید در حدی باشد که وقتی انگشت را داخل آن فرو ببرید گرما را احساس کنید ولی نسوزد و یا اگر با دماسنج دیجیتالی استفاده می کنید بایددمای ۴۵ درجه را به شما نشان دهد) سپس ۱ ق شکر را به همراه پودر خمیر مایه به شیر افزوده و هم بزنید و برای ۱۰ دقیقه روی خمیر مایه را پوشانده تا کف کند.

مرحله دوم : تهیه خمیر حلزونی ساده

داخل یک کاسه تخم مرغ را با همراه وانیل، کره نرم شده، دارچین اضافه کنید و هم بزنید، تا تخم مرغ از لختگی خارج شود. سپس خمیر مایه عمل آمده را اضافه کنید و شروع به افزودن آرد کنید تا جایی که خمیر جمع شود.

مرحله سوم : استراحت خمیر

وقتی خمیر جمع شد، به مدت ۱۰ دقیقه خوب خمیر را ورز دهید تا نرم و لطیف شود. می توانید برای ورز دادن از استند میکسر استفاده کنید. خمیر را داخل کاسه قرار داده و روی آن را بپوشانید. سپس به مدت ۱ ساعت در جای گرم استراحت دهید تا حجم خمیر دو برابر شده و پف کند.

مرحله چهارم : فرم دادن به خمیر

بعد از اینکه خمیر حجم گرفت پف آن را با مشت بگیرید. خمیر را با وردنه به صورت بیضی شکل باز کنید و خمیر را لوله کنید. در انتها لوله کردن خمیر با چاقو به اندازه ۵ سانت برش های منظم و یک اندازه روی خمیر بی اندازید و تا انتها رول کنید. سپس خمیر را با دقت داخل یک قالب گرد به شکل حلزون بپچید.

مرحله پنجم : پخت نان حلزونی

فر را از قبل گرم کنید. سپس روی نان را با زرده تخم مرغ و زعفران رومال کنید و  به دلخواه کنجد یا سیاه دانه یا خرفه بریزید. قالب خمیر را داخل فر قراد دهید و بمدت ۳۵ الی ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ درجه قرار داده تا نان حلزونی ساده ما پخته شود.

مرحله ششم: تهیه کرم

وقتی نان در حال پخت است باید کرم را آماده کنید. برای تهیه کرم آرد را داخل یک تابه تفت دهید تا بوی خامی آن گرفته شود. ۳ دقیقه برای تفت دادن آرد کافی می باشد سپس شکر و آب را اضافه کنید و سریع هم بزنید تا گلوله های آرد باز شود وقتی به غلظت رسید وانیل و گلاب را اضافه کنید و هم بزنید و بعد از رسیدن به غلظت نهایی از روی حرارت بردارید. وقتی نان ها خنک شدن آن را برش بزنید و کرم را با کمک قیف داخل نان ها بریزید. نوش جان

فوت و فن های دستور تهیه نان حلزونی کرمدار

  1. بیش از اندازه آرد نریرید تا خمیر سنگین نشود وگرنه نان پف نکرده و خمیر سفت می شود.
  2. برای اینکه نان حلزونی نرمی داشته باشید می توانید یک کاسه آب داخل فر قرار دهید.
  3. زمان رول کردن خمیر می توانید شکلات ذوب شده به خمیر اضافه کنید، تا نان حلزونی شکلاتی داشته باشید.
  4. وقتی خمیر را ورز دادید می توانید کشمش اضافه کنید، تا نان حلزونی کششمی داشته باشید.

همچنین ببینید

طرز تهیه نان حلزونی کرمدار با بافت پنبه ای خوشمزه و ساده با دارچین
4.3 (85%) 4 votes