طرز تهیه نان مربایی خانگی ساده و خوشمزه با پف زیاد برای عصرانه و صبحانه

دستور پخت نان مربایی

طرز تهیه نان مربایی

 

نان مربایی یکی از نان های بسیار خوشمزه و ساده می باشد که شما می توانید به عنوان یک میان وعده خوشمزه و مقوی برای صبحانه یا عصرانه این نان خوشمزه و نرم تهیه کنید. شما می توانید از هر نوع مربای که دوست دارید برای تهیه این نان استفاده کنید. شما می توانید مربا را بین نان قرار دهید و آن را گرد کنید و یا می توانید روی نان ها یک حفره ایجاد کنید و مربا را روی آن بریزید و یا حتی می توانید خمیر را به شکل های مختلف در بیاورید و مربا را داخل آن قرار دهید. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان مربایی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان مربایی خانگی

  • تخم مرغ  ۱عدد
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • خمیر مایه ۱ ق مربا خوری
  • شکر ۳ ق غذا خوری
  • روغن مایع ۳ ق غذا خوری
  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • نمک ۱/۴  قچا یخوری
  • رنده پوست پرتقال ۱ ق چای خوری
  • مارمالاد پرتقال یا دلخواه به مقدار لازم

طرز تهیه نان مربایی خوشمزه و نرم در خانه

مرحله اول: عمل آوری خمیرمایه

ابتدا باید خمیرمایه را عمل بیاورید، برای این کار باید شیر را ولرم کنید و داخل یک کاسه یا لیوان بریزید و به آن شکر و خمیرمایه را اضافه کنید و هم بزنید و برای ۵ ایل ۱۰ دقیقه این مخلوط را کنار قرار دهید تا پف کند و عمل بیاید. دمای شیر باید چیزی حدود ۴۵ درجه باشد.

مرحله سوم: تهیه خمیر

تخم مرغ مابقی شکر و روغن مایع و نمک و رنده نارنجی رنگ پوست پرتقال را داخل یک کاسه بریزید و مخلوط کنید و خوب هم بزنید و بعد خمیر مایه عمل آمده را اضافه کنید و حالا باید شروع به اضافه کردن آرد کنید. دقت کنید باید ابتدا کم کم شروع کنید تا جایی که خمیر جمع شود.

مرحله سوم: استراحت خمیر

در ادامه باید خمیر را برای ۱۰ دقیقه با دست خوب ورز دهید به طوری که خمیری نرم و لطیف بدست بیاد و به دست نچسبد و بعد داخل یک ظرف تمیر را کمی چرب کنید و خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل آن قرار دهید و برای ۱ الی ۲ ساعت در محیط گرم زمان دهید تا خمیر عمل بیاید و پف کند.

مرحله چهارم: پخت نان مربایی

بعد از ۲ ساعت پف خمیر را با دست بگیرد و از خمیر به ۹ الی ۱۰ چانه گرد تقسیم کنید و روی سینی مخصوص فر که کاغذ روغنی قرار دادید بگذارید و با ته استکان روی نان را یک حفره ایجاد کنید و برای ۲۵ دقیقه مجدد زمان دهید تا پف کند و بعد از هر نوع مربای که دوست دارید داخل گودی بریزید و به دلخواه روی نان را با کمی زرده و زعفران رومال کنید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۲۵ دقیقه با دمای ۱۹۰ بگذارید تا پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان مربایی خوشمزه و ساده برای عصرانه و صبحانه

  1. میزان آرد دقیق نیست زیرا آب خور آرد ها باهم متفاوت است و باید کم کم اضافه کنید.
  2. برای نرم شدن نان باید یک کاسه آب داخل فر قرار دهید تا با ایجاد بخار نان ها نرم شوند.
  3. می توانید از خمیرمایه فوری استفاده کنید که دیگر نیازی به عمل آمدن ندارد.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه