طرز تهیه ماست و خیار قالبی با ژلاتین فوق العاده شیک و مجلسی برای مهمانی

دستور تهیه ماست و خیار قالبی 

طرز تهیه ماست و خیار قالبی

 

ماست و خیار قالبی یکی از روش های تهیه ماست خیار می باشد که بسیار مجلسی و خوش طعم است و می توانید برای مهمانی و مجالس مختلف برای تزیین سفره های مهمانی خود این ماست و خیار خوشمزه را تهیه کنید. ماست و خیار قالبی را می توانید در قالب های مختلف تهیه کنید با برش های خیار و کمی سبزیجات به دلخواه تزیین کنید. برای این که ماست و خیار قالبی داشته باشید باید از ژلاتین استفاده کنید که که می توانید ژلاتین را از لوازم قنادی و فروشگاه ها تهیه کنید. ژلاتین در در ماست و خیار طعم ندارد و چیزی را تغییر نمی دهد و فقط ماست و خیار می خورید با انسجام بیشتر شبیه به ژله که برای مهمانی گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه ماست و خیار قالبی با ژلاتین را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه ماست و خیار قالبی

  • ماست ۲ پیمانه
  • خیار ۱ الی ۲ عدد
  • سیر ۲ حبه
  • پودر ژلاتین ۲ ق غذا خوری سرخالی
  • آب ۱/۴ پیمانه سر پر
  • نمک، فلفل سیاه، نعنا خشک به مقدار لازم

طرز تهیه ماست و خیار قالبی با پودر ژلاتین

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا باید ژلاتین را بن ماری کنید برای این کار ژلاتین را روی آب سرد بریزید و صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد یک کتری را روی حرارت قرار دهید تا بجوش بیاید و بعد از جوش آمدن کاسه ژلاتین را روی کتری قرار دهید و هم بزنید تا بن ماری شود و ذرات ژلاتین شفاف شود و یا می توانید برای ۱ دقیقه داخل ماکروفر قرار دهید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد

در ادامه خیار را پوست بگیرید و رنده ریز یا درشت بزنید بهتر است خیار را رنده کنید زیرا اگر مکعبی خرد کنید فرم قالب را ناصاف می کند. سیر را نیز پوست بگیرید و رنده ریز بزنید.

مرحله دوم: مخلوط کردن

داخل یک کاسه باید ماست راب ههمراه خیار و سیر و ادویه ها و کمی نعنا خشک هم بزنیدو خوب مخلوط کنید و از طعم آن بچشید و اگر نیاز داشت کمی نمک اضافه کنید و بعد ژلاتین از دما افتاده را اضافه کنید و هم بزنید. اگر از قالب سیلیکونی استفاده می کنید نیاز به چرب کردن قالب نیست.

مرحله چهارم: تهیه ماست و خیار قالبی

در ادامه باید مواد را داخل قالب مورد نظر بریزید و برای چند ساعت داخل یخچال قرار دهید تا خودش را بگیرد و بعد دور تا دور ماست و خیار را آزاد کنید و با دست با وسط قالب بکشید و زمانی که احساس کردید از قالب جدا شده است روی دیس برگردانید و با پشت دست روی قالب ضربه بزنید و به دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه ماست و خیار قالبی خیلی شیک ویژه مهمانی

  1. برای تزیین می توانید از خیار ورقه شده استفاده کنید.
  2. به دلخواه می توانید به مواد کمی گردو خرد شده نیز استفاده کنید.
  3. اگر قالب شما سیلیکونی نبود می توانید کمی قالب را چرب کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه ماست و خیار قالبی با ژلاتین فوق العاده شیک و مجلسی برای مهمانی
5 (100%) 1 votes