طرز تهیه دسر مدرن شکلاتی ساده و خوشمزه و مجلسی با ژلاتین

دستور تهیه دسر مدرن شکلاتی

طرز تهیه دسر مدرن شکلاتی

 

دسر مدرن شکلاتی یکی از دسرهای بسیار خوشمزه و ساده می باشد که با چند قلم مواد تهیه می شود. شما می توانید این دسر جذاب و مدرن را برای مهمانی و مجالس به صورت قالبی تهیه کنید. شما می توانید از هر قالبی که دوست داربد برای تهیه این دسر استفاده کنید. به طور کلی دسر نوعی از پس غذا می باشد که طعم شیرین و بسیار لذت بخش می باشد و معمولا بعد از وعده های اصلی غذا مصرف می شود. دسر یک واژه فرانسوی می باشد و انواع مختلف و بسیار متنوعی دارد. م یتواندگفت دسرها یکی از عوامل تاثیر گذار برای جذاب کردن سفره ها و حلوه دادن به مهمانی می باشد. دسر های مردن انواع مختلفی داردشکل پذیرایی بالای و با طرح های مختلفی تهیه می شود. اما طعم شکلاتی این دسر برای کسانی که به مزه های شکلاتی علاقه دارند گزینه بسیار خوبی می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر مدرن شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر مدرن شکلاتی

  • پودر کاکائو ۴ ق غذا خوری معادل ۶۰ گرم
  • شکر ۱/۲ پیمانه معادل ۱۰۰ گرم
  • شیر ۴ پیمانه معادل ۱ لیتر
  • ژلاتین ۳ ق غذا خوری
  • آب ۱/۳ پیمانه
  • شکلات تخته ای ۲۰۰ گرم

طرز تهیه دسر مدرن شکلاتی  شیک و خوشمزه برای مهمانی

مرحله اول: بن ماری کردن ژلاتین

ابتدا برای تهیه این دسر خوشمزه باید ژلاتین را بن ماری کنید. برای این کار باید ژلاتین را روی آب سرد بریزید و برای چند دقیقه صبر کنید تا اسفنجی شود و بعد روی حرارت کتری قرار دهید و صبر کنید تا ذرات ژلاتین ذوب شو یا می توانید برای ۱ دقیقه در مایکروفر قرار دهید تا ژلاتین بن ماری شود.

مرحله دوم: جوشاندن مواد

داخل یک قابلمه باید پودر کاکائو و شکر و شیر و شکلات را باهم مخلوط کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و هم بزند تا شکلات و شکر حل شود. دقت کنید نباید شیر بجوش بیاید و قل قل بزند در حدی که گرم شود کافی می باشد. وقتی شکر حل شد باید ژلانین را اضافه کنید.

مرحله سوم: صاف کردن دسر

بعد از افزودن ژلاتین باید مواد را هم بزنید و بعد برای اینکه دانه های پودر کاکائو درشت داخل دسر نباشد باید یک بار از الک رد کنید. این کار اختیاری می باشد و اگر از ابتدا پودر کاکائو را الک شده به مواد اضافه کنید دیگر نیازی به رد کردن از صافی نیست.

مرحله چهارم: تهیه دسر مدرن شکلاتی

قالب پلاستیکی مورد نظر را باید چرب کنید و مواد دسر را داخل آن بریزید و برای ۲۴ ساعت زمان دهید تا دسر کاملا خودش را بگیرد. دسر وقتی سفت شد باید دور تا دور دسر را از قالب جدا و داخ لدیس برگردانید و روی دسر را پودر کاکائو الک کنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر مدرن شکلاتی خوشمزه با پودر کاکائو و شکلات

  1. شکلات سکه ای برای تهیه ایت دسر مناسب می باشد.
  2. می توانید برای تزیین از میوه دلخواه استفاده کنید.
  3. هرچقدر پودر کاکائو شما تیره تر باشد دسر شما نیز شکلاتی تر می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه