طرز تهیه فرنی کدو حلوایی کره ای برای نوزاد و بزرگسال خوشمزه و مقوی مناسب پاییز

دستور پخت فرنی کدو حلوایی

طرز تهیه فرنی کدو حلوایی

 

فرنی کدو حلوایی یکی از فرنی های بسیار خوشمزه و مقوی در فصل پاییز و زمستان می باشد که شما می توانید به راحتی این فرنی در خانه برای نوزادان و بزگسالان تهیه کنید و از عطر و طعم این فرنی لذت ببرید. اگر می خواهید این فرنی را برای نوزاد +۸ ماه تهیه کنید بهتر است از کمی سویق برنج و برای شیرین کردن بجای شکر از شیره انگور یا سه شیره استفاده کنید تا طعم خوبی داشته باشد، این فرنی می توانید برای تقویت سیستم ایمنی بدن کودک بسیار مفید باشد و اگر کودک شما به پروتئین گاوی آلرژی دارد بهتر است بجای شیر از آب استفاده کنید و یا موقع سرو شیر مادر یا شیر خشک استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه فرنی کدو حلوایی برای نوزاد و بزرگسال را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه فرنی کدو حلوایی

  • پوره کدو حلوایی ۲ الی ۳ پیمانه
  • کره ۵۰ گرم
  • شیر ۳ پیمانه
  • شکر ۳ الی ۴ ق غذا خوری
  • آرد برنج ۵ ق غذا خوری
  • هل ۱ ق چای خوری
  • گلاب ۱/۲ پیمانه
  • چوب دارچین ۱ عدد

طرز تهیه فرنی کدو حلوایی کره ای خوشمزه و مقوی مناسب پاییز و زمستان

مرحله اول: پخت کدو حلوایی

ابتدا کدو حلوایی را پوست بگیرید و خرد کنید و داخل قابلمه بدون افزودن آب با کره بگذارید تا پخته و نرم شود و آب اضافه کشیده شود و بعد به کمک مخلوط کن با گوشتکوب برقی کدو حلوایی را پوره کنید و تا یکدست و نرم شود و یا می توانید با کمک گوشتکوب دستی خوب بکوبید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

در ادامه شیر و آرد برنج و شکر را داخل قابلمه بریزید و باهم مخلوط کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود و بعد روی حرارت قرار دهید تا بوی خامی آرد برنج گرفته و شکر ذوب شود. سپس یک عدد چوب دارچین اضافه کنید و هم بزنید تا مواد روی حرارت کم کمی غلیظ شوند.

مرحله سوم: افزودن پوره کدو حلوایی

در ادامه پوره کدو حلوایی را اضافه کنید و چوب دارچین خارج کنید و مواد را خوب میکس کنید و هم بزنید تا بافت لطیفی بدست بیاید، می توانید از گوشتکوب برقی برای میکس کردن مواد در این مرحله استفاده کنید و در ادامه بگذارید تا مواد خوب پخته و ترکیب شود.

مرحله چهارم: تهیه فرنی کدو حلوایی

در انتها باید پودر هل و گلاب را اضافه کنید و روی حرارت هم بزنید تا به غلظت مورد نظر برسد و بعد داخل کاسه سرو بریزید و با پودر دارچین تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه فرنی کدو حلوایی کره ای خوشمزه و ساده

  1. اگر برای نوزاد استفاده می کنید از گلاب و هل استفاده نکنید زیرا ممکن است آلرژی زا باشد.
  2. می توانید از جو پرک برای لعاب بیشتر استفاده کنید.
  3. مقدار شکر به ذائقه شما بستگی دارد و اگر کدو حلوایی شما شیرین است می توانید از مقدار کمی شکر استفاده کنید و یا حذف کنید و با شیره میل کنید.
  4. برای کودکان ۷ ماه می توانید بجای سه شیره از شیره انگور استفاده کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه فرنی کدو حلوایی کره ای برای نوزاد و بزرگسال خوشمزه و مقوی مناسب پاییز
3.5 (70%) 4 votes