طرز تهیه دسر مارشمالو با ژله و بستنی شیک و خوش طعم مناسب پذیرایی

دستور تهیه دسر مارشمالو

طرز تهیه دسر مارشمالو

 

دسر مارشمالو یکی از دسر های بسیار خوشمزه و ساده است که می توایند برای مهمانی ها و مجالس مختلف تهیه کنید. اگر طعم و مزه مارشمالو را دوست دارید می توانید این دسر قالبی تهیه کنید. شما می توانید از هر نوع قالبی که دوست دارید استفاده کنید، ولی بهتر است از قالب های پلاستیکی استفاده کنید تا با چرب کردن بتوانید به راحتی از قالب خارج کنید. این دسر بسیار متفاوت خوشمزه است و به راحتی در خانه قابل تهیه می شود. طعم این دسر با ژله بستنی و مارشمالو فوق العاده می باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه دسر مارشمالو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه دسر مارشمالو

  • پودر ژله توت فرنگی ۲ بسته
  • آب داغ ۲ پیمانه
  • بستنی وانیلی لیوانی ۳ عدد
  • مارشمالو ۲ بسته
  • شربت شاتوت به دلخواه ۳ ق غذا خوری

طرز تهیه دسر مارشمالو به صورت قالبی با ژله و بستنی

مرحله اول: بن ماری کردن ژله

ابتدا بستنی را در دمای محیط قرار دهید تا از حالت یخ زده خارج شود. سپس پودر ژله را به همراه آب جوش مخلوط کنید و خوب هم بزنید. یک کتری را روی حرارت قرار دهید و کاسه ژله را روی آن قرار دهید و هم بزنید تا دانه های ژله کاملا ذوب شود، می توانید برای بن ماری کردن ژله از مایکروفر نیز استفاده کنید و برای ۱ دقیقه با قدرت ۱۰۰ درصد قرار دهید تا ژله ذوب شود.

مرحله دوم: افزودن بستنی

ژله را در دمای محیط قرار دهید تا کاملا خنک شود، دقت کنید اگر ژله را داغ اضافه کنید امکان بریده شده بستنی وجود دارد. بستنی به دمای محیط رسید را به همراه شربت شاتوت به دلخواه ترکیب و زله خنک شده را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد باهم به خوبی ترکیب شوند.

مرحله سوم: افزودن مارشمالو

قالب دلخواه خود را با کمی روغن چرب کنید تا ژله راحت خارج شود، سپس نیمی از مایه ژله را داخل قالب ریخته و روی آن مارشمالو قرار دهید و در یخچال قرار داده تا نیم بند شود و بعد مابقی ژله را اضافه کنید و برای ۲ ساعت دسر را در یخچال قرار دهید تا خودش را کاملا بگیرد. سپس دور تا دور قالب را با دست یا چاقو آزاد کنید و به وسط بکشید و بعد داخل دیس دلخواه برگردانید و با مارشمالو تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه دسر مارشمالو خوشمزه با ژله شیک برای پذیرایی

  1. می توانید به دلخواه بجای بستنی از شیر استفاده کنید ولی طعم این دسر با بستنی وانیلی فوق العاده می شود.
  2. اگر ژله داغ را به بستنی اضافه کنید باعث بریده شده و یکدست نشدن مواد می شود.
  3. با چرب کردن قالب با خیال راحت می توانید دسر را خارج کنید.
  4. بیش از اندازه به مواد آب اضافه نکنید وگرنه ژله نمی گیرد و شل باقی می ماند.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه