طرز تهیه کیک با شکلات داغ خوشمزه و شیک با فر و بدون فر

دستور پخت کیک با شکلات داغ

طرز تهیه کیک با شکلات داغ

 

کیک با شکلات داغ یکی از انواع کیک های پر طرفدار می باشد. اگر طرفدار کیک های شکلاتی و خیس هستید این کیک خوشمزه را حتما تهیه کنید. کیک با شکلات داغ را می توانید برای مهمانی و تولد ها تهیه کنید. این کیک با شیر تهیه می شود ولی شما می توانید با ماست نیز تهیه کنید. شما می توانید این کیک را در قالب های مختلف تهیه کنید. شما می توانید کیک با شکلات داغ را با فر و بدون فر در قابلمه تهیه کنید. هر چقدر پودر کاکائو تیره تری داشته باشید رنگ کیک شما نیز تیره می شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک با شکلات داغ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک با شکلات داغ

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکر ۱.۵ پیمانه
  • آرد ۲ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱/۲ پیمانه
  • شیر ۱ پیمانه
  • کره ۱۲۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ ق غذا خوری
  • شکلات سکه ای ۱۰۰ گرم
  • خامه صبحانه ۱۰۰ گرم

طرز تهیه کیک با شکلات داغ با فر  و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی مواد را اندازه کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. برای پخت بدون فر یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ را به همراه وانیل بزنید و به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کشدار شود. سپس کره هم دمای محیط را اضافه کنید و مجدد مواد را با همزن برقی بزنید تا کره به خورد مواد برود. در ادامه شیر را نیز اضافه کنید برای ۱ دقیقه دیگر مواد را هم بزنید تا یکدست شود.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

آرد را به همراه بیکینگ پودر مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. سپس پودر کاکائو را اضافه کنید و بعد مخلوط مواد خشک را روی مایه کیک الک کنید و مواد را با لیسک هم بزنید تا مخلوط شود. قالب مورد نظر را بردارید و با روغن جدا کننده یا کره چرب کنید و آردپاشی کنید و مایه کیک را داخل آن بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافی آن خارج شود.

مرحله چهارم: پخت کیک با شکلات داغ با فر و بدون فر

در ادامه قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۵۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید تا کیک پخته و پف کند. برای پخت بدون فر نیز مایه کیک را در قابلمه داغ شده بریزید روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و روی شعله پخش کن بگذارید تا کیک پخته شود. از قالب خارج کنید. خامه را داخل تابه ریخته و هم بزنید تا گرم شود و ریز جوش بزنید سپس شکلات را اضافه کنید و هم بزنید تا شکلات ذوب شود. سپس روی کیک بریزید و با میوه دلخواه تزیین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک با شکلات داغ

  1. می توانید بجای شیر از ماست شیرین نیز استفاده کنید.
  2. برای فر های برقی و توستر باید دما را روی ۱۷۰ درجه تنظیم کنید.
  3. می توانید بجای کره ۱/۲ پیمانه روغن بریزید.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه