طرز تهیه پاند کیک شکلاتی با طعم عالی و پف زیاد خیلی ساده مرحله به مرحله

دستور پخت پاند کیک شکلاتی

طرز تهیه پاند کیک شکلاتی

 

پاند کیک شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و راحت است که می توانید در خانه تهیه کنید. کیک پوند یک نوع کیک انگلیسی می باشد و نوعی کیک کره ی محسوب می شود. در اصل این کیک از مجموع ۱ پوند یعنی ۴۵۳ گرم تهیه می شود و به همین دلیل به این اسم مشهور شده است. کیک های شکلاتی یکی از کیک های بسیار خوشمزه و راحت و بسیار محبوب هستند که شما می توانید در انواع قالب ها تهیه کنید. شما می توانید کیک ها را در فر برقی یا توستر یا فر گازی تهیه کنید ولی میزان دما این فر ها باهم کمی متفاوت است و شما بهتر است با چند بار آزمون و خطا میزان دقیق دمای کیک خود را پیدا کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه پاند کیک شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه پاند کیک شکلاتی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شکلات تخته ای ۸۰ گرم
  • کره ۱۲۰ گرم
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • آرد ۱.۵ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱/۴ پیمانه
  • شیر ۱/۲ پیمانه
  • وانیل ۱ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری

طرز تهیه پاند کیک شکلاتی با پف زیاد و خوشمزه و عالی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دمای محیط شود و کره کمی نرم شود. سپس همه مواد را به کمک پیمانه یا لیوان فرانسوی اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم: هم زدن کره

در ادامه شکر را به همراه کره داخل کاسه ریخته و با دور تند همزن برقی برای ۵ دقیقه بزنید تا کرمی رنگ و کشدار شود. بهتر است در طول هم زدن حتما دورگیری کنید و با لیسک همه کره اطراف پاشیده شده به ظرف را مخلوط کنید تا بوی خامی کره از بین برود.

مرحله سوم: تهیه مایه پاند کیک شکلاتی

در ادامه تخم مرغ ها را باید دانه دانه اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر باید وانیل را افزوده و در حد مخلوط شدن مواد را هم بزنید. سپس پودر کاکائو را روی مواد الک کنید و هم بزنید تا به خورد مواد برود و بعد باید مخلوط آرد را به مواد اضافه کنید و با دو کند همزن برقی بزنید تا یکدست شود. سپس در انتها شیر را افزوده و هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت پاند کیک شکلاتی

قالب مورد نظر را از قبل با کمی کره یا روغن جدا کننده چرب کنید و مایه کیک را داخل آن ریخته و به سطح بکوبید تا هوای اضافه خارج شود. سپس در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ قرار دهید تا کیک پخته شود و بعد از قالب خارج کنید و روی آن سس بریزید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاند کیک شکلاتی خوشمزه و راحت

  1. می توانید به دلخواه به مواد کیک یک ق نوتلا اضافه کنید.
  2. برای فر های برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. هرچقدر پودر کاکائو شما تیره تر باشد رنگ کیک شما نیز تهیه می شود.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه