طرز تهیه کوکی ساده با روغن مایع و طعم شکلاتی سه سوته مرحله به مرحله

دستور پخت کوکی ساده با روغن

طرز تهیه کوکی ساده با روغن

 

کوکی ساده با روغن یکی از روش های فوری و خوشمزه و ساده برای تهیه کوکی می باشد که خیلی سریع تهیه می شود و شما می توانید این کوکی را برای مهمانی و عصرانه و دورهمی خود خیلی سریع و سه سوته تهیه کنید. همه مواد لازم به پیمانه و قاشق گفته شده است که خیلی راحت می توانید مواد را اندازه گیری کنید. بافت این کوکی بسیار نرم و لطیف است و بهتر است از آرد سفید قنادی برای تهیه آن استفاده کنید و به دلخواه می توانید از گردو یا تکه های شکلات چیپسی استفاده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کوکی ساده با روغن را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کوکی ساده با روغن

  • تخم مرغ ۱ عدد
  • شکر ۶ ق غذا خوری
  •  پودر کاکائو ۱ ق غذا خوری
  • آرد سفید ۱ و ۱/۴ پیمانه
  • روغن مایع ۸ ق غذا خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق غذا خوری
  • آب جوش سرد شده ۱  ق غذا خوری
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • گردو و شکلات چیپسی به دلخواه

طزر تهیه کوکی ساده با روغن مایع خیلی فوری و خوشمزه

مرحله اول: هم زدن تخم مرغ

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و بعد به کمک یک پیمانه آشپزی مواد را اندازه گیری کنید. تخ ممرغ را به همراه شکر و وانیل بزنید تا کرمی رنگ و شکر داخل مواد حل شود. در طول هم زدن مواد را دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود.

مرحله دوم: تهیه مایه کوکی

در ادامه آب جوشیده سرد شده را اضافه کنید و هم بزنید و بعد پودر کاکائو را الک کنید و روی مواد بریزید و هم بزنید تا یکدست شود و بعد باید روغن مایع و بیکینگ پودر را اضافه کنید و هم بزنید تا مواد یکدست شود. در ادامه نوبت اضافه کردن آرد می باشد که باید کم کم آرد را اضافه کنید.

مرحله سوم: چانه کردن خمیر

۱ لیوان آرد را اضافه کنید و هم بزنیدو بعد ۱/۴ پیمانه را با احتیاط بریزید تا خمیر چسبناکی داشته باشید و به لیسک بچسبد وقتی به این مرحله رسید برای ۱۵ دقیقه در یخچال قرار دهید تا چسبندگی خمیر برطرف شود و بعد از این زمان دست های خود را چرب کنید و داخل سینی فر کاغذ روغنی قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کوکی ساده با روغن

از خمیر چانه های کوچکی بردارید و داخل سینی قرار دهید و روی ان را به دلخواه با شکلات چیپسی یا گردو تزیین کنید. سپس داخل فر از قبل گرم شده گازی قرارب دهید و به مدت ۱۵ الی ۲۰ دقیقه با دمای ۱۷۰ بگذارید تا پخته شود و بعد صبر کنید تا خنک شود و از روی سینی جدا کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کوکی ساده با روغن مایع و طعم شکلات و تکه های گردو

  1. این میزان به شما ۳۰ عدد کوکی متوسط می دهد.
  2. کوکی ها را زیاد بزرگ برندارید زیرا پف می کند و بزرگ می شود.
  3. می توانید تا ۲۰ روز در دمای محیط این کوکی را به راحتی و بدون خراب شدن نگهداری کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه