طرز تهیه کیک شیفون نسکافه ای نرم با پف زیاد مناسب برای خامه کشی

طرز تهیه کیک شیفون نسکافه ای

 

یکی از کیک های بسیار معروف و خوش طعم و نرم است که برای یک میان وعده خوشمزه بسیار مناسب است. شما می توانید این این کیک را برای یک تولد انتخاب کنید و با آن را برش بزنید و با خامه زده شده خامه کشی کنید. اما کیک های شیفون از دسته کیک های بسیار محبوب و پر کاربرد هستند که بسیار سبک و نرم و پنبه ای می باشند و بیشتر به عنوان پایه کیک در نظر گرفته می شود. این کیک در قرن ۲۰ کشف شده و با کیک اسفنجی کمی تفاوت دارد زیرا در کیک اسفنجی اصلا از روغن و یا کره استفاده نمی شود ولی در کیک های شیفون کمی روغن مایع وجود دارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک شیفون نسکافه ای به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

تخم مرغ۴ عدد
آرد۱ پیمانه پر ( ۱۵۰ گرم)
شکر۳/۴ پیمانه ( ۱۵۰ گرم)
روغن مایع۱/۳ پیمانه ( ۷۰ گرم یا ۹ ق غذا خوری)
شیر۸ ق غذا خوری ( ۷۰ گرم)
نسکافه۱ ق غذا خوری
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
نمک۱/۸ ق چای خوری
وانیل۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه کیک شیفون نسکافه ای مناسب خامه کشی برای تولد

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید. زرده و سفیده تخم مرغ را جدا کنید. آرد و بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا آرد سبک شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ ها

در ادامه سفیده ها را به نصف مقدار شکر گفته شده بزنید تا کم کم شروع به فرم گرفتن کند و زمانی که ظرف را ورانه می کنید از ظرف بیرون نریزید سپس در یخچال قرار دهید تا آب نندازد. در ظرف جداگانه زرده و وانیل و مابقی شکر را با همزن برقی بزنید تا زرده ها از لختگی خارج شوند.

مرحله سوم: افزودن نسکافه

شیر را کمی ولرم کنید و داخل یک کاسه ریخته و پودر نسکافه را به آن اضافه کنید و هم بزنید تا نسکافه باز شود. سپس به مواد زرده اضافه کنید و هم بزنید تا مواد از حالت روان بودن خارج شود. بعد ترکیب آرد را به اضافه کنید و با همزن دستی مواد را هم بزنید تا آرد کاملا باز شود.

مرحله چهارم: پخت کیک شیفون نسکافه ای

در ادامه روغن مایع به مواد افزوده و کمی هم بزنید تا مخلوط شوند. سپس سفیده ها را از یخچال خارج کنید و به مواد با کمک لیسک اضافه کنید و هم بزنید به طوری که پف مواد گرفته نشود. حالا مایه کیک را داخل قالب مورد نظر خود ریخته و سه بار به سطح بکوبید.  حالا قالب را در فر از قبل گرم شده به مدت ۱ ساعت در دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شود. سپس داخل دیس مورد نظر برگردانید و به دلخواه تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک شیفون نسکافه ای ساده و خوشمزه

  1. می توانید مقداری پودر کاکائو به خامه قنادی زده شده اضافه کنید و مانند عکس این کیک را به صورت ساده تزئین کنید.
  2. اصلا قالب را چرب نکنید.
  3. قطر قالب گرد باید ۱۷ الی ۱۸ سانت باشد.
  4. به دلخواه می توانید مقدار نسکافه را بیشتر بریزید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه

  • زهرا ۱ سال پیش

    با توجه به اینکه تخم مرغش زیاده. بوی تخم مرغ یا مزه بدی نمیگیره کیک؟؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      حتما با لیسک دورگیری کنید تا بوی زهم تخم مرغ گرفته شود

      پاسخ