طرز تهیه ترشی خیار چنبر قزوین خوشمزه و عالی با شوید و تمر هندی

طرز تهیه ترش خیار چنبر

 

یک ترشی سریع، راحت و متفاوت است. عطر و مزه فوق العاده ای دارد که در کنار غذا های مختلف می توانید سرو کنید. می توانید به جای خرید از ترشی های شرکتی خودتان به راحتی یک ترشی خانگی و مقرون به صرفه درست کنید. اصالت این ترشی برای شهر قزوین می باشد. طعم سبزی های معطر با تمرهندی این ترشی را بی نظیر می کند. این ترشی مواد اولیه کم و قابل دسترسی دارد، در نتیجه با هزینه کم و آسان می توانید آن تهیه کنید. ترشی خیار چنبر از آسان ترین ترشی ها است که حتما پیشنهاد می شود آن را درست کنید. امروز می خواهیم در پارسی دی طرز تهیه ترشی خیار چنبر قزوین با شوید و تمر هندی را به شما آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم 

خیار چنبر۱۰ عدد
پیاز سفید۱ عدد کوچک
فلفل تند۲ تا ۳ عدد
تمبر هندی۳/۴ بسته
سرکه خانگی۱/۵ لیتر
سیر۶ تا ۷ حبه
نعناع خشک۳ ق غذا خوری
ترخون خشک۱ ق غذا خوری
شوید خشک۲ ق غذا خوری
زردچوبه۲ ق غذا خوری
نمک۲ ق غذا خوری

طرز تهیه ترشی خیار چنبر با تمر هندی و شوید

مرحله اول: آماده سازی مواد

خیار چنبر ها را شسته و روی تخته برش به صورت گرد ( ۵ میلیمتر) خرد کنید. می توانید در تهیه این ترشی خیار ها را به صورت گرد برش بزنید یا رنده درشت بزنید. سیر ها، فلفل ها و پیاز را شسته و آن ها را روی تخته برش به صورت حلقه ای خرد کنید.

مرحله دوم: اضافه کردن تمر هندی

در ظرفی مقداری سرکه بریزید و تمر هندی را در سرکه بریزید و  با همزن دستی خوب هم بزنید. در حدی ادامه دهید تا تمر هندی در سرکه حل شود. سپس مواد را از صافی رد کنید و آب آن را کنار قرار دهید.

مرحله سوم: مخلوط کردن مواد

خیار ها و فلفل ها و پیاز خرد شده را در ظرف بریزید و باهم مخلوط کنید. سیر را به مواد اضافه کنید. سپس آب تمر هندی رد شده صاف شده را اضافه کنید. حالا نوبت نعنا، ترخون، زردچوبه و شوید است آن ها را افزوده و مخلوط کنید.

مرحله چهارم: آماده سازی ترشی

ظرف شیشه ای مناسب برای ترشی را بردارید و مواد مخلوط شده دا در ظرف شیشه ای بریزید. سپس باقی مانده سرکه را روی مواد بریزید تا جایی که کمی از مواد بالاتر باشد و همه ی مواد ترشی در سرکه قرار بگیرد. سپس درب ترشی را محکم ببندید و چند روز در دمای بیرون قرار دهید. بعد این زمان می توانید در یخچال بگذارید و ترشی آماده است. نوش جان.

فوت و فن های دستور تهیه ترشی خیار چنبر خوشمزه

  1. می توانید از سبزی های تازه در ترشی استفاده کنید.
  2. می توانید از هویج نگینی شده برای تهیه این ترشی استفاده کنید.
  3. می توانید داخل خیار چنبر را خالی کنید.
  4. برای ظاهر بهتر ترشی می توانید چند عدد فلفل را خرد نکنید و به صورت درسته داخل ترشی قرار دهید.
  5. از ظرف شیشه ای استفاده کنید، زیرا ظرف پلاستیکی با سرکه واکنش ایجاد می کند.

همچنین ببینید

طرز تهیه ترشی خیار چنبر قزوین خوشمزه و عالی با شوید و تمر هندی
5 (100%) 2 votes