طرز تهیه پاند کیک پنیری ساده و خوشمزه انگلیسی مرحله به مرحله

دستور پخت پاند کیک پنیری

پاند کیک پنیری

 

پاند کیک پنیری یکی از کیک های خوشمزه و سنتی انگلیس است که به پوند کیک نیز معروف است دستور این کیک خوشمزه در قرن هجدهم نوشته شد. لغت پاند در واقع یکی از واحد های اندازه گیری وزن است با اینکه امروز برای وزن کردن در شیرینی پزی همه از واژه گرم استفاده می کنند ولی در انگلیس و آمریکا هنوز به پاند مرسوم است. این کیک در واقع به شکل سنتی تشکیل شده از چهار ماده اصلی یعنی آرد، کره، تخم مرغ، شکر و باید وزن هر چهار ماده با هم برابر باشد ولی امروز پاند کیک را به شکل سنتی تهیه نمی کنند و به همین دلیل رسپی های مختلفی برای این کیک وجود دارد که هر کدام بافت متفاوتی دارند. معروف ترین پاند کیک شیری است که به آن لقب کیک یک میلیون دلاری دادند. امروز در پارسی دی پاند کیک پنیری را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه پاند کیک پنیری

  • کره ۱۰۰ گرم
  • آرد ۲ پیمانه + ۱/۴ پیمانه
  • شکر ۱ پیمانه + ۱/۴ پیمانه
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • پنیر خامه ای کم نمک ۲۰۰ گرم
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری
  • اسانس دلخواه ۱/۲ ق چای خوری

طرز تهیه پاند کیک پنیری انگلیسی

مرحله اول: آماده سازی مواد اولیه

کره را در دمای محیط قرار بدهید تا نرم شود و بقیه مواد اولیه را ۱ ساعت قبل در میز کار قرار دهید تا هم دما شوند. فر از قبل با دمای ۱۸۰ درجه بمدت ۱۵ دقیقه گرم کنید. آرد و بیکینگ پودر با هم مخلوط کنید و سه بار الک کرده تا آرد سبک شود.

مرحله دوم: همزدن خامه و کره

کره نرم شده را به همراه خامه با دور تند همزن ۲ دقیقه خوب بزنید تا مخلوط یکدستی بدست بیاد سپس شکر را اضافه کنید و ۵ دقیقه دیگر بزنید تا مایه کاملا سبک و حجیم شود حتما در حین همزدن با لیسک دور گیری کنید تا تمام کره و خامه با هم مخلوط شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن تخم مرغ

تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کرده و با اضافه کردن هر کدام ۱ دقیقه با همزن می زنیم و با اضافه کردن تخم مرغ آخر وانیل و اسانس دلخواه ( پوست پرتقال یا لیمو ) را اضافه کرده و هم می نزنیم تا مایه پاند کیک یکدست شود.

مرحله چهارم: پخت پاند کیک پنیری

آرد را که از قبل الک کردیم را طی ۳ مرحله به مایه کیک اضافه می کنیم و با لیسک به صورت دورانی و چرخشی هم می زنیم سپس یک قالب ۲۳ سانتی را خوب چرب و آرد پاشی کنید و مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید تا هوای داخل آن خارج شود سپس در فر از قبل گرم شده بمدت ۶۰ دقیقه قرار دهید تا خوب پخته شود در انتهای پخت با کمک خلال دندان کیک را چک کنید وقتی پاند کیک پنیری خوب پخته شد از قالب خارج کرده و چند دقیقه صبر کنید تا خنک شود سپس روی آن را با گاناش تزئین کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه پاند کیک پنیری

  1. بجای کره می توانید از مارگارین استفاده کنید.
  2. برای تزئین از بادام یا شکلات آب شده استفاده کنید.
  3. کیک را در ظرف دربسته خارج از یخچال نگهداری کنید.
  4. کیک های کره ای را هیچوقت داخل یخچال نگذارید زیرا کره باعث سفت شدن کیک می شود.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه