طرز تهیه اوتمیل یخچالی (بدون پخت) سالم و مقوی و رژیمی برای لاغری

دستور تهیه اوتمیل یخچالی

طرز تهیه اوتمیل یخچالی

 

اوتمیل یخچالی یکی از روش های بسیار ساده برای یک صبحانه خوشمزه است که می توانید از شب قبل تهیه کنید و برای فردا صبح بدون صرف زمان قبل از کار میل کنید و یا می توانید در ظرف دربسته تهیه کنید و برای سرکار سرو کنید. اوتمیل یخچالی همان طور که از نام آن پیدا ست دیگر نیازی به پخت جو نیز و جو پرک دو سر با حل شدن در شیر نرم می شود. شما می توانید اوتمیل یخچالی را با انواع شیر کننده ها مزه دار کنید. اوتمیل یخچالی در این رسپی برای لاغری می باشد و اگر طعم و مزه شیر را دوست ندارید می توانید از آب استفاده کنید. خوردن صبحانه قبل از رفتن به دانشگاه و سرکار همیشه یکی از دغدغه های دانشجو و کارمندان می باشد و اگر شما با این روش اوتمیل یخچالی را از شب قبل تهیه و بسته بندی کنید می توانید با صرف زمان کم در خانه یا محل کار یا دانشکاه یک صبحانه مقوی و خوشمزه میل کنید. اوتمیل یخچالی به دلیل استفاده از جو پرک می تواند شما را مدت بیشتری سیر نگه دارد و کمک به لاغری می کند. امروز در پارسی دی طرز تهیه اوتمیل یخچالی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه اوتمیل یخچالی

  • جو دو سرپرک ۱/۲ پیمانه
  • دانه چیا به دلخواه ۱ ق غذا خوری
  • شیر ۱ پیمانه
  • پودر کاکائو ۱ ق چای خوری
  • عسل ۱ ق چای خوری
  • دارچین ۱/۴ ق چای خوری
  • موز و توت فرنگی به دلخواه
  • کره بادام زمینی در صورت دلخواه ۱ ق غذا خوری

طرز تهیه اوتمیل یخچالی خوشمزه و مقوی برای لاغری

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا باید جو را داخل ظرفی که می خواهید سرو کنید و یا برای سرکار ببرید سرو کنید بریزید، ظرف باید درب دار باشد. سپس شیر و پودر کاکائو را اضافه کنید و مواد را هم بزنید تا پودر کاکائو باز شود. نیازی به گرم کردن شیر نیست ولی اگر دوست دارید می توانید شیر را به صورت گرم بریزید.

مرحله دوم: افزودن عسل

در ادامه دارچین و عسل و کره بادام زمینی و دانه چیا را به مواد اضافه کنید و خوب هم بزنید تا مواد یکدست شود. موز را پوست بگیرید و به صورت حلقه ای روی اوتمیل یخچالی قرار دهید و به دلخواه می توانید از توت فرنگی یا سیب یا هلو و میوه فصل نیز استفاده کنید.

مرحله سوم: تهیه اوتمیل یخچالی

حالا باید درب ظرف را بسته و برای ۱ الی ۲ ساعت در یخچال استراحت دهید و بعد سرو کنید. می توانید از شب قبل تهیه کنید و در یخچال قرار دهید و صبح میل کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه اوتمیل یخچالی سالم و رژیمی و خوشمزه

  1.  می توانید بجای شیر از آب استفاده کنید ولی طعم اوتمیل یخچالی با شیر فوق العاده می شود.
  2. اگر شیر را گرم کردید و به مواد اضافه کردید اجازه دهید تا کاملا مواد خنک شود و بعد در انتها میوه را افزوده و درب ظرف را بعد از خنک شدن کامل بسته و در یخچال قرار دهید.
  3. افزودن دانه چیا اختیاری می باشد.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه