طرز تهیه شونیز خرما سالم و مقوی و خوشمزه با بیسکویت و گردو + فیلم

دستور تهیه شونیز خرما

طرز تهیه شونیز خرما

 

شونیز خرما یکی از روش های تهیه خرما مجلسی می باشد که بسیار شیک و ساده است و می توانید به راحتی با چن قلم مواد یک خرمای مجلسی خوشمزه تهیه کنید. شونیز خرما یک میان وعده بسیار خوشمزه و مقوی است که می توانید برای کودکان و خانواده به راحتی تهیه کنید. شما می توانید شونیز خرما را داخل کپسول های کاغذی قرار دهید و یا می توانبد از قالب تارت برای تهیه آن استفاده کنید. شما می توانید روی خرما با شکلات یا پودر نارگیل رنگی استفاده کنید. خرما برای درمان یبوست گزینه بسیار خوبی می باشد و فیبر موجود در خرما برای جلوگیری از سرطان گوارش مفید است. خوردن حداقل ۲۰ تا ۳۵ گرم فیبر در هر روز باعث می شود که مدفوع شما نرم باشد. امروز در پارسی دی طرز تهیه شونیز خرما را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای شونیز خرما شیک و ساده

  • خرما ۱۶ عدد
  • بیسکویت ساقه طلایی ۱/۲ بسته
  • گردو ۶ عدد
  • آب جوش ۱ پیمانه
  • پودر نارگیل و رنگ خوراکی

طرز تهیه شونیز خرما خیلی خوشمزه با بیسکویت

مرحله اول : آماده سازی خرما

ابتدا روی خرما آب جوش بریزید ۵ الی ۱۰ دقیقه زمان دهید و صبر کنید تا کمی پوست روی خرما نرم شود و بعد آبکش کنید و روی خرما آب سرد گرفته و با یک فشار ساده پوست روی خرما را جدا کنید و هسته خرما را جدا کنید.

مرحله دوم: پودر گردو و بیسکویت

بیسکویت را داخل غذاساز بریزید و پودر کنید و اگر غذاساز ندارید می توانید بیسکویت را داخل نایلون ضخیم ریخته و با گوشتکوب دستی بکوبید تا پودر شود. گردو را داخل غذاساز ریخته و پودر کنید و یا داخل هاون بکوبید تا پودری شود.

مرحله سوم: افزودن خرما

حالا بیسکویت پودر شده و گردو را با خرما داخل یک کاسه ریخته و خوب هم بزنید و اگر هم زدن مواد برای شما سخت است از یک گوشتکوب دستی بکوبید تا یکدست شود. سپس دستکش دست کنید و کمی چرب کنید و از مواد به اندازه دلخواه بردارید و بعد کاملا گرد کنید.

مرحله چهارم: تهیه شونیز خرما

به دلخواه می توانید داخل مواد فندق قرار دهید و بعد گرد کنید. پودر نارگیل را به چند کاسه مساوی تفسیم کنید و داخل هر کدام رنگ خوراکی بریزید و هم بزنید تا پودر نارگیل رنگی شود و بعد کمی آب روی مواد پودر نارگیل بریزید تا خیس شود و به راحتی روی شونیز بچسبد و بعد دانه های خرما را داخل پودر نارگیل بزنید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شونیز خرما خیلی شیک و ساده

  1. بهتر است از رنگ خوراکی مایع برای مخلوط کردن استفاده کنید.
  2. اگر خرما خشک بود مقداری ارده به مواد اضافه کنید.
  3. می توانید داخل مواد گردو یا هر نوع مغزی که دوست دارید استفاده کنید.
  4. می توانید پودر نارگیل را حذف کنید و از شکلات ذوب شده استفاده کنید.

همچنین ببینید

از
1
دیدگاه