طرز تهیه توت فرنگی خشک شده خانگی سالم و مقوی در فر، بخاری و آفتاب

طرز تهیه توت فرنگی خشک

 

یکی از تنقلات بسیار خوشمزه و مقوی است که می توانید در خانه به راحتی آن را تهیه کنید و از خواص خوب آن لذت ببرید. توت فرنگی یکی از میوه های محبوب در سراسر دنیا می باشد که با خشک کردن آن در خانه می توانید به راحتی در همه فصل ها آن را داشته باشید و برای پذیرایی استفاده کنید. اما از خواص توت فرنگی خشک شده می توان به پیشگیری از سکته اشاره کرده زیرا دارای آنتی اکسیدان است و مانع لخته شدن خون می شود. توت فرنگی خشک شده برای کسانی که دیابت دارند نیز بسیار مفید است زیرا دارای فیبر مناسبی است و به تنظیم قند و خون کمک می کند و باعث سیری طولانی مدت در روز می شود. اما در هر ۱۰۰ گرم توت فرنگ خشک شده ۳۴۹ کالری وجود دارد. شما می توانید توت فرنگی خشک شده را داخل فر و یا به روی بخاری و شوفاژ تهیه کنید و یا اگر در تابستان می خواهید توت فرنگی خشک کنید از نور آفتاب می توانید کمک بگیرید. امروز در پارسی دی طرز تهیه توت فرنگی خشک شده را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم 

توت فرنگی۱ کیلوگرم

طرز تهیه توت فرنگی خشک شده در فر، بخاری، شوفاژ

مرحله اول: آماده سازی توت فرنگی

ابتدا توت فرنگی ها را داخل یک لگن آب ریخته و چندین بار خوب بشورید. اگر دارای برگ است، برگ های سبز آن را جدا کنید. سپس داخل آبکش قرار دهید تا کاملا خشک شود و آب اضافی آن خارج شود.

مرحله دوم: اسلایس کردن توت فرنگی

در ادامه روی میز کار توت فرنگی ها را قرار دهید و با چاقو به صورت یکدست و با یک ضخامت ثابت برش بزنید. می توانید برای از رنده های مخصوص یا غذاساز برای ورقه کردن و اسلایس کردن توت فرنگی استفاده کنید. میزان ضخامت توت فرنگی باید یکدست باشد.

مرحله سوم: خشک کردن توت فرنگی در فر و سولاردم

در ادامه کف سینی فر یا سولاردم توت فرنگی ها را بچینید و داخل فر قرار دهید و دمای را برای فر روی کمترین درجه ممکن قرار دهید و ۲۰ دقیقه زمان دهید تا آب اضافی آن ها تبخیر شود. برای سولاردم نیز دما را روی ۱۰۵ درجه کانوکشن تنظیم کنید و ۱۵ دقیقه زمان دهید. در حین پخت حتما باید توت فرنگی ها را زیر و رو کنید تا کاملا خشک شود.

مرحله چهارم: توت فرنگی خشک شده روی بخاری و شوفاژ

توت فرنگی ها را داخل یک سینی فلزی چیده و روی بخاری قرار دهید و برای ۱ روز بگذارید تا بماند. در این یک روز حتما آن ها برگردانید و صبر کنید تا کاملا خشک شود. برای خشک کردن توت فرنگی به روی شوفاژ باید روی آن یک آلومینیم کشیده و توت فرنگی ها را روی آن قرار دهید و برای ۱ الی ۲ روز صبر کنید تا کاملا چیپسی و خشک شوند. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت توت فرنگی خشک شده

  1. توت فرنگی خشک شده را در ظرف ریخته و در یخچال نگهداری کنید.
  2. بسته به ضخامت برش ها زمان های گفته شده ممکن است تغییر کند.
  3. می توانید در توت فرنگی ها را در سینی چیده و مقابل آفتاب قرار دهید.

همچنین ببینید 

از
1
دیدگاه