طرز تهیه کیک‌ بادام و عسل خیلی خوشمزه بدون شکر با فر و بدون فر

دستور پخت کیک‌ بادام و عسل

طرز تهیه کیک‌ بادام و عسل

 

کیک‌ بادام و عسل یکی از کیک های بسیار خوشمزه و رژیمی می باشد که با عسل تهیه می شود و اصلا نیازی به شکر ندارد. همان طور که مشخص است این کیک با آرد بادام تهیه می شود و نیازی به آرد سفید ندارید. روش تهیه این کیک کمی متفاوت است و بافت فوق العاده نرم و پنبه ای دارد. شما می توانید این کیک را در فر برقی و گازی و یا بدون فر به روی گاز تهیه کنید. کیک‌ بادام و عسل را می توانید داخل قالب های مختلف مانند لوف یا ساده گرد تهیه کنید و این کاملا سلیقه ای می باشد و شما می توانید این کیک را برای یک میان وعده یا برای مهمانی تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک‌ بادام و عسل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک‌ بادام و عسل بدون گلوتن

  • آرد بادام ۱۷۰ گرم
  • عسل ۱۷۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۱/۲ ق چای خوری
  • نمک ۱/۸ ق چای خوری

طرز تهیه کیک‌ بادام و عسل با فر و بدون فر و روغن و شکر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شود. سپس همه مواد را با کمک ترازو اندازه گیری کنید، برای رسیدن به بافت عالی باید از ترازو استفاده کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود و برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

در ادامه تخم مرغ ها را داخل کاسه بشکنید و با همزن دستی تخم مرغ ها را هم بزنید تا تخم مرغ ها از لختگی خارج شود وقتی خوب مخلوط شد نوبت اضافه کردن عسل می باشد. دوباره مواد را هم بزنید تا عسل وانیل خوب مخلوط شود، بهتر است عسل در دمای محیط باشد تا عسل رقیق شود.

مرحله چهارم: پخت کیک بادام و عسل

در ادامه آرد بادام را که می توانید خودتان بادام را در خانه خشک کنید و با کمک آسیاب خرد کردید به همراه بیکینگ پودر و نمک  اضافه کنید و مواد را با همزن دستی خوب هم بزنید تا گلوله های آرد بادام باز شود. مایه کیک بادام و عسل ما حاضر شده است. یک قالب لوف یا گرد را انتخاب کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک بادام و عسل

مایه کیک را داخل قابلمه یا قالب بریزید و سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. قالب را داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۴۵ دقیقه در دمای ۱۷۰ درجه گازی قرار دهید تا کیک پخته شود و برای بدون فر قابلمه را روی شعله پخش کن قرار دهید و روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید برای ۱ ساعت کیک پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک بادام و عسل بدون روغن و شکر

  1. برای فر های برقی دما را روی ۱۶۰ درجه تنظیم کنید.
  2. برای قالب گرد ۱۸ سانت و مستطیل ۱۰*۲۰ قرار دهید.
  3. برای تست پخت کیک باید از خلال دندان استفاده کنید و کیک را از مرکز چک کنید.

همچنین ببینید

از
2
دیدگاه