طرز تهیه کیک خرمایی رژیمی و سالم بدون شکر و گردو + فیلم

دستور کیک خرمایی رژیمی

کیک خرمایی رژیمی

 

کیک خرمایی رژیمی یکی از کیک های رژیمی می باشد که بدون شکر و گردو تهیه می شود و طعم و مزه بسیار خوبی دارد و شما می توانید به راحتی این کیک را در قالب های مختلف در خانه تهیه کنید. کیک خرمایی رژیمی بدون شکر برای کسانی که در رزیمی لاغری هستند و یا ورزشکاران گزینه بسیار خوبی می باشد و روش تهیه آسانی دارد. شما می توانید از هر نوع خرمایی که دوست دارید برای تهیه این کیک استفاده کنید. کیک خرمایی بدون شکر برای افراد مبتلا به دیابت و قند نیز گزینه مناسبی می باشد. شما می توانید این کیک را به همراه یک ویدیو آموزشی در انتها پست مشاهده کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک خرمایی رژیمی بدون شکر و گردو را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک خرمایی رژیمی

  • تخم مرغ ۴ عدد
  • خرما ۴۰۰ الی ۵۰۰ گرم
  • آب جوش ۱ پیمانه
  • آرد ۱ و ۱/۲ پیمانه
  • روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • دارچین ۱ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک خرمایی رژیمی بدون شکر با فر و بدون فر

مرحله اول: آماده سازی مواد

ابتدا خرمای مورد نظر را هسته گیری کنید. داخل یک قابلمه مقداری آب ریخته تا بجوش بیاید و بعد خرما را برای ۳ دقیقه بجوشانید و داخل آب سرد بریزید و بعد به راحتی پوست خرما را جدا کنید و صبر کنید تا کمی خنک شود و بعد باید خرما را با ۱ پیمانه آب جوش مخلوط و پوره یا له کنید. می توانید از همزن برقی استفاده کنید و یا خرما را داخل مخلوط کن یا با کمک گوشتکوب برقی له کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. همه مواد را با کمک پیمانه یا یک لیوان دسته دار فرانسوی اندازه گیری کنید.

مرحله دوم: هم زدن مواد

تخم مرغ ها را داخل یک کاسه شکسته و به همراه وانیل به مدت ۵ الی ۸ دقیقه با همزن برقی بزنید تا حجمش سفید و کشدار شود. سپس روغن مایع را اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه اضافه کنید و هم بزنید تا مواد مخلوط شود. در ادامه آرد و بیکینگ پودر و دارچین را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. مخلوط آرد را طی سه مرحله باید به تناوب با خرما پوره شده اضافه کنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک خرمایی بدون شکر

در ادامه نصف آرد و نصف از پوره خمرا اضافه کنید و با لیسک به صورت دورانی در یک جهت هم بزنید تا مواد به خوبی مخلوط شود. قالب مورد نظر را که می توانید از قالب لوف یا گرد به قطر ۲۰ سانت استفاده و چرب کنید. اگر می خواهید کیک خرمایی بدون شکر را بدون فر تهیه کنید، قابلمه ای را روی شعله پخش کن قرار دهید و بعد از گرم شدن مایه کیک را داخل قابلمه چرب شده قرار دهید.

مرحله چهارم: پخت کیک خرمایی رژیمی

قالب مورد نظر را سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. قالب را در پنجره وسط فر قرار دهید و به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ درجه اجازه دهید تا کیک پخته شود. برای پخت بدون فر نیز روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و بگذارید تا کیک برای ۱ ساعت پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک خرمایی رژیمی بدون گردو و شکر

  1. برای فر های برقی باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنطیم کنید.
  2. می توانید از روغن های رژیمی استفاده کنید.
  3. خرما چون سنگین می باشد باید به تناوب با آرد اضافه کنید.

همچنین ببینید 

از
3
دیدگاه