طرز تهیه کیک رژیمی ساده و خوشمزه بدون شکر با شیره انگور

طرز تهیه کیک رژیمی

 

از دسته انواع کیک ها می باشد که همان طور که از نام این کیک پیداست به صورت رژیمی تهیه می شود و موادی که در رژیم غذایی لاغری مضر است حذف می شود شاید شما هم جزء دسته افرادی باشید که در رژیم لاغری هستید و خوردن کیک در آن ممنوع می باشد ولی هوس یک کیک خوشمزه را دارید یا به دلیل ابتلا به دیابت نمی توانید کیک های مختلفی را میل کنید باید از دستور کیک رژیمی استفاده کنید اما چه خوب است ما بجای مصرف بیش از اندازه قند و شکر از مواد جایگزین سالم استفاده کنید این گونه رسپی ها تا حدی محبوب شده است که سبک آشپزی جداگانه ای دارد شما با حذف کردن شکر موجود در کیک یک کیک سالم و مقوی و کم کالری خواهید داشت و با خیال راحت می توانید این کیک را میل کنید. امروز در پارسی دی کیک رژیمی ساده بدون شکر با شیره انگور را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۱.۵ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق چای خوری
دارچین۱ ق چای خوری
تخم مرغ۳ عدد
روغن مایع۱/۲ پیمانه یا ۱۰۰ گرم
شیره انگور۳/۴ پیمانه
آب ولرم۱/۴ پیمانه
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک رژیمی بدون شکر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا آرد و بیکینگ پودر و دارچین را مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. هم مواد لازم را ۱ ساعت قبل از شروع کار در محیط آشپزخانه قرار دهید تا هم دما شود. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را داخل کاسه ریخته و وانیل را اضافه کنید و با همزن برقی خوب بزنید تا حجیم و کرم رنگ شود سپس روغن مایع را افزوده و به مدت ۱ دقیقه در حد مخلوط شدن هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

در ادامه شیره انگور را اضافه کنید و هم بزنید سپس بعد از مخلوط شدن آب ولرم را نیز بریزید و ۱ دقیقه دیگر مجدد با همزن بزنید سپس همزن را کنار بگذارید و شروع به افزودن مخلوط آرد کنید طی سه مرحله این کار را انجام دهید تا مخلوط شوند و مایه کیک یکدست شود سپس در انتها برای ۳۰ ثانیه با دور کند همزن برقی بزنید تا گلوله ها آرد باز شود دقت کنید نباید بیشتر از ۳۰ ثانیه طول بکشد در حد ۳ دور باشد.

مرحله چهارم: پخت کیک رژیمی بدون شکر

قالب لوف یا گرد خود را از قبل چرب کنید مایه کیک را داخل قالب ریخته و سه بار به سطح بکوبید و داخل فر از قبل گرم شده قرار دهید و دما را روی ۱۸۰ درجه و ۴۰ دقیقه زمان تنظیم کنید و بگذارید تا کیک پخت شود بعد از پخت به دلخواه با شیره انگور تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک رژیمی 

  1. شما می توانید از شیره خرما به جای انگور استفاده کنید.
  2. شیره انگور باید رقیق باشد.
  3. برای فر برقی و یا توستر دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.
  4. به دلخواه می توانید ۱/۴ پیمانه گردو خرد شده نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
6
دیدگاه

  • زهره ۳ ماه پیش

    سلام عزیزم وقت بخیر
    میشه بفرمایید تو این کیک میشه بجای اب از شیر استفاده کرد یانه؟؟؟واینکه شیره رو چطور رقیق کنیم ؟؟؟من شیره انگورمسفت هستش

    پاسخ