طرز تهیه کیک موز و نارگیل عالی و خوشمزه و ساده با طعم کره

دستور پخت کیک موز و نارگیل

طرز تهیه کیک موز و نارگیل

 

کیک موز و نارگیل یکی از انواع کیک می باشد که بسیار خوشمزه و ساده است. شما می توانید این کیک را در انواع قالب ها شکل دار تهیه کنید. هرگونه تغییر در مواد اولیه در طعم و بافت کیک موثر است و ممکن است نتیجه دلخواه را به شما ندهد. خمیر کیک به علت وچود کره و پودر نارگیل بافت کیم سفته که بعد از پخت بسیار نرم و پنبه ای می شود. شما می توانید برای تزیین از نارگیل یا از انواع سس های شکلاتی استفاده کنید. اگر دوست دارید یک کیک متفاوت و خوشمزه تهیه کنید کیک موز و نارگیل را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک موز و نارگیل را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک موز و نارگیل نرم و پنیه ای

  • کره ۲۲۰ گرم
  • شکر ۳۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • موز پوره شده ۳۲۵ گرم
  • آرد سفید۳۸۰ گرم
  • نمک ۱/۴ ق چای خوری
  • بیکینگ پودر ۲ ق چای خوری
  • پودر نارگیل ۸۰ گرم

طرز تهیه کیک موز و نارگیل بسیار خوشمزه و ساده

مرحله اول: مخلوط کردن مواد

ابتدا همه مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند و کره نرم شود. سپس همه مواد را با کمک ترازو اندازه گیری کنید، این کیک به دلیل اینکه میوه ای می باشد حتما باید اندازه گیری کنید. فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود. آرد و بیکینگ پودر و نمک را باهم مخلوط کنید و سه بار الک کنید تا مواد مخلوط شوند.

مرحله دوم: هم زدن کره

کره به دمای محیط رسیده را داخل کاسه ریخته و به آن شکر را اضافه کنید و برای ۵ دقیقه خوب هم بزنید تا کره خوب هم بخورد و پوک شود. در حین هم زدن با کمک لیسک دور گیری کنید تا کره به خوبی هم بخورد. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن تخم مرغ آخر باید وانیل را اضافه کنید. دقت کنید در حین هم زدن باید دور گیری کنید تا تخم مرغ به خوبی هم بخورد.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک

موز را پوست بگیرید و با کمک چنگال له کنید تا پوره شود. سپس به مواد اضافه کنید و هم بزنید. مخلوط آرد به تدریج به مواد اضافه کنید و هم بزنید تا آرد به خوبی با مواد مخلوط شود. در انتها پودر نارگیل را نیز اضافه کنید و هم بزنید. مایه کیک ما آماده شده است.

مرحله چهارم: پخت کیک موز و نارگیل

قالب مورد نظر را با کمی کره چرب کنید و مایه کیک را داخل قالب بریزید، مایه کیک کمی سفت است که اصلا نگران کننده نیست. سطح کیک را صاف کنید. قالب را در فر از قبل گرم شده قرار دهید و برای ۱ ساعت در دمای ۱۸۰ درجه قرار دهید تا کیک پخته شود. سپس از قالب خارج کنید و به دلخواه تزیین و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک موز و نارگیل خوشمزه و ساده

  1. برای فر های برقی و توستر در دمای ۱۶۰ درجه استفاده کنید.
  2. می توانید در انتها گریل را روشن کنید تا روی کیک گریل شود.
  3. بهتر است بعد از ۱ ساعت کیک را با خلال دندان از مرکز چک کنید و اگر نیاز بود زمان بیشتری دهید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه