طرز تهیه کیک بونتی خوشمزه و مخصوص با پف عالی و کرم نارگیل

طرز تهیه کیک بونتی

 

یکی از انواع کیک های خوشمزه و لذیذ می باشد که می توانید به راحتی و در مدت زمان کوتاه آماده کنید. بوتنی یکی از شکلات های معروف است که در سراسر دنیا طرفداران خاص خودش را دارد، شکلاتی که روکش آن از شکلات می باشد و داخل آن نارگیل قرار دارد. کیک بونتی ترکیبی از همین شکلات معروف می باشد که می توانید آن را با مزه و عطر شکلات بونتی تهیه کنید و لذت یک کیک متفاوت و خوشمزه را ببرید. این کیک پر از نارگیل که طعم قالب آن ترکیب شکلات و نارگیل می باشد دارای شیر، تخم مرغ، وانیل و شکلات تخته ای و یک لایه آخر آن از شکلات و خامه پوشانده می شود. امروز قصد داریم طرز تهیه کیک بوتنی را به شما در پارسی دی آموزش دهیم. با ما همراه باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک بوتنی

تخم مرغ۳ عدد
شکر۱ پیمانه
آرد۱/۲ پیمانه
شیر۳/۴ پیمانه
روغن مایع۱/۲ پیمانه
پودر کاکائو۴ ق غذا خوری
شکلات تخته ای۴۰ گرم
بیکینگ پودر۱ ق چای خوری
وانیل۱ ق چای خوری
نمک۱/۴ ق چای خوری
خامه۱۵۰ گرم
شکلات تخته ای۱۳۰ گرم

مواد لازم برای کرم نارگیلی

نارگیل۲ پیمانه
شیر۱.۵ پیمانه
شکر۱/۲ پیمانه
آرد سفید۳ ق غذا خوری
کره۱ ق غذا خوری

طرز تهیه کیک بوتنی

مرحله اول: آماده سازی مواد

مواد کیک را از یخچال خارج کنید تا هم دمای محیط شود. سپس در ظرفی آرد، بیکینگ پودر و نمک و پودر کاکائو را با هم مخلوط کنید و آن ها را ۲ بار الک کنید تا مواد با هم یکدست شود. سپس مخلوط آرد را ۲ بار الک کنید تا مواد یکدست شود. کتری را روی گاز قرار دهید تا جوش شود. در ظرفی شکلات تخته ای را چند تکه کنید و ظرف را کنار بگذارید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید.

مرحله دوم: آماده سازی مواد کیک

در کاسه ای مناسب تخم مرغ ها را بشکنید و به آن شکر و وانیل را اضافه کنید و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه با دور تند هم بزنید تا تخم مرغ ها ار لختگی خارج شود و مواد با هم ترکیب شوند و یک ترکیب کرم رنگ حجیم و کشدار ایجاد شود. سپس نوبت اضافه کردن شیر به مواد می باشد. شیر را اضافه کنید و ۲ دقیقه دیگر با همزن برقی هم بزنید تا مواد باهم ترکیب شوند.

مرحله سوم: اضافه کردن آرد به مواد و پخت کیک

مخلوط آرد از قبل آماده شده را به همراه روغن مایع به آرامی و طی ۳ مرحله به مواد اضافه کنید و دقت کنید فقط با کمک لیسک مواد را در حد مخلوط شدن آرد با مواد در یک جهت هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. اصلا از همزن برقی در این مرحله استفاده نکنید زیرا باعث می شود حجم خمیر گرفته شود. سپس تکه های شکلات خرد شده را به مواد اضافه کنید و با لیسک هم بزنید. سپس خمیر را در قالب کیک بریزید و ۲ بار قالب را به لبه کابینیت بزنید تا هوای مواد گرفته شود و قالب را به مدت ۳۰ دقیقه داخل فر با درجه ۱۸۰ درجه قرار دهید.

مرحله چهارم: آماده سازی کرم نارگیلی

در تابه مناسب پودر نارگیل، شکر و شیر را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و به طور مداوم هم بزنید تا شکر داخل تابه ذوب شود و مواد با هم ترکیب و یکدست شود. بعد از ذوب شدن شکر نوبت اضافه کردن آرد سفید و کره می باشد. آن ها را اضافه کنید و هم بزنید تا کره با حرارت ملایم ذوب شود. بعد از غلیظ شدن مواد زیر حرارت را خاموش کنید و اجازه دهید مواد کمی سرد شود. سپس مواد آماده شده را روی کیک بریزید و به مدت چند دقیقه داخل یخچال قرار دهید تا مواد خودش را بگیرد و سفت شود.

مرحله پنجم: آماده سازی لایه شکلاتی کیک

در قابلمه مناسب خامه را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید و ۱۳۰ گرم شکلات تخته ای خرد شده را به آن اضافه کنید و با حرارت اجازه دهید تا ذوب شود. سپس با همزن دستی هم بزنید تا مواد با هم ترکیب شوند. سپس قالب را از یخچال خارج کنید و مواد آماده شده را بعد از کمی خنک شدن به روی کرم نارگیلی بریزید و به مدت ۱ساعت داخل یخچال قرار دهید تا شکلات ها سفت شود و خودش را بگیرد. بعد از این مدت کیک شما آماده می باشد. از قالب خارج کنید و در ظرف مناسب سرو کنید. نوش جان.

فوت و فن های دستور پخت کیک بونتی

  1. دقت کنید که از قالب کمربندی استفاده کنید تا کیک به را حتی از قالب خارج شود.
  2. برای بهتر شدن کیک بهتر است کیک شب تا صبح داخل یخچال قرار بگیرد.
  3. به جای لایه نارگیلی می توانید از مخلوط نارگیل و شیر عسلی هم استفاده کنید.
  4. اگر کیک شما گنبدی شکل شد، قسمت گنبدی را برش دهید و بعد کرم نارگیلی را اضافه کنید.
  5. در صورت نداشتن فر می توانید خمیر کیک را داخل قابلمه ای که سطح و دیواره های آن چرب شده است بریزید و روی حرارت ملایم و با درب دم کنی گذاشته به مدت ۵۰ دقیقه اجازه دهید تا کیک پخته شود. به هیچ عنوان تا پخته شدن کیک درب قابلمه را برندارید.

همچنین ببینید

طرز تهیه کیک بونتی خوشمزه و مخصوص با پف عالی و کرم نارگیل
5 (100%) 1 votes

  • فاطمه ۱ سال پیش

    سلام
    بانتی کیک اصالتا دسر کدوم کشوره؟

    پاسخ
    • مونا مصطفوی ۱ سال پیش

      سلام برای اولین بار در سال 1951 در بریتانیا و کانادا معرفی شد

      پاسخ