طرز تهیه کیک مرمری خوشمزه و دورنگ با فر و بدون فر برای مهمانی

دستور پخت کیک مرمری

طرز تهیه کیک مرمری

 

کیک مرمری یکی از کیک های بسیار خوشمزه و ساده است که به دلیل دو رنگ بودن بسیار زیبا می باشد. کیک مرمری را می توانید به راحتی داخل فر و یا بدون فر در قابلمه تهیه کنید این کیک به صورت شکلاتی و ساده تهیه می شود و یک ایده فوق العاده برای مهمانی و یک کیک عصرانه خوشمزه است. این کیک با کره تهیه می شود و طعم فوق العاده ای دارد و اگر طعم کره را دوست ندارید می توانید از مارگارین استفاده کنید. همه مواد هم به پیمانه و گرم گفته شده است تا بتوانید مواد را به راحتی اندازه گیری کنید. برای تهیه کیک مرمری می توانید از انواع قالب ها استفاده کنید. امروز در  پارسی دی طرز تهیه کیک مرمری خوشمزه و دورنگ را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک مرمری با فر و بدون فر

  • کره ۲۰۰ گرم
  • شکر ۱ و ۱/۳ پیمانه معادل ۲۵۰ گرم
  • تخم مرغ ۴ عدد
  • شیر ۱/۳ پیمانه
  • آرد ۲ و ۲/۳ پیمانه معادل ۳۲۰ گرم
  • بیکینگ پودر ۱ سوپ خوری ۱۰ گرم

مواد لازم برای قسمت کاکائویی

  • پودر کاکائو ۱/۴ پیمانه
  • شیر ۲ ق سوپ خوری

طرز تهیه کیک مرمری خوشمزه برای مهمانی

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا همه را در دمای محیط قرار دهید تا همه دمای محیط شود. سپس همه مواد را با پیمانه یا ترازو اندازه گیری کنید. سپس فر را با دمای ۱۸۰ روشن کنید تا گرم شود، برای پخت بدون فر قابلمه ای را چرب کنید و روی شعله پخش قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن مواد

کره نرم شده را داخل کاسه ریخته و با همراه شکر با همزن برقی بزنید تا سبک و کرمی رنگ شود و بهتر است در حین هم زدن با لیسک دورگیری کنید تا همه کره هم بخورد و بوی خامی آن از بین برود. تخم مرغ ها را دانه دانه اضافه کنید و با افزودن هر کدام ۳۰ ثانیه هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مواد کیک مرمری

آرد و بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید. حالا نصف مواد را به مخلوط تخم مرغی اضافه کنید و با همزن با دور کند در حد ۳۰ ثانیه بزنید تا مخلوط شود و در ادامه شیر را افزوده و کمی هم بزنید و  در انتها مابقی آرد را اضافه کنید و هم بزنید و در حد یکدست شدن هم بزنید.

مرحله چهارم: پخت کیک مرمری

در ادامه باید مواد را به دو قسمت تقسیم کنید و به یک قسمت مخلوط شیر و پودر کاکائو را اضافه کنید و هم بزنید. حالا باید مواد را داخل دو قیف به صورت مجزا بریزید و یا می توانید داخل همان کاسه با کمک ملاقه داخل قالب مورد نظر ریخته و بدین صورت که یک ملاقه کاکائویی و یک ملاقه ساده داخل قابلمه یا قالب بریزید تا مواد تمام شود و در انتها با خلال دندان شکل دهید. در فر از قبل گرم شده به مدت ۴۵ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید و برای پخت بدون فر نیز روی درب قابلمه دمکنی قرار دهید و روی شعله پخش کن بگذارید تا کیک برای ۱ ساعت پخته شود. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه کیک مرمری بدون فر بسیار ساده

  1. از آرد سفید قنادی استفاده کنید.
  2. برای فر های برقی و توستر باید ما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  3. می توانید کیک را بعد از ۴۵ دقیقه با کمک خلال دندان چک کنید.

همچنین ببینید  

طرز تهیه کیک مرمری خوشمزه و دورنگ با فر و بدون فر برای مهمانی
2.8 (56.92%) 13 votes