طرز تهیه کیک گیلاس شکلاتی و ساده و خوشمزه با فر و بدون فر

دستور پخت کیک گیلاس شکلاتی

طرز تهیه کیک گیلاس شکلاتی

 

کیک گیلاس شکلاتی یکی از انواع کیک ها می باشد که به صورت شکلاتی تهیه می شود. ترکیب گیلاس و شکلات بسیار خوشمزه است و شما می توانید در فصل بهار و تابستان همزمان با رسیدن گیلاس تازه و خوشرنگ این کیک فوق العاده را تهیه کنید. برای تهیه کیک های میوه ای می توانید از انواع قالب ها استفاده کنید ولی بهتر است از قالب میان تهی استفاده کنید. این کیک بافت بسیار خوب و پف زیادی دارد. کیک های میوه ای را باید مدت زمان بیشتر پخته شود زیرا میوه آب انداخته و باعث خمیر شدن کیک می شود. تمام مواد به پیمانه گفته شده است تا به راحتی بتوانید این کیک را تهیه کنید. امروز در پارسی دی طرز تهیه کیک گیلاس شکلاتی را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه کیک گیلاس شکلاتی با فر و بدون فر

  • آرد سفید ۲ پیمانه
  • تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۱ پیمانه
  • کره یا روغن مایع ۱/۲ پیمانه
  • ماست ۱/۲ پیمانه
  • بیکینگ پودر ۱ ق چای خوری
  • پودر کاکائو ۳ ق غذا خوری
  • وانیل ۱/۲ ق چای خوری
  • گیلاس بدون هسته به مقدار لازم
  • پرک بادام به مقدار لازم

طرز تهیه کیک گیلاس شکلاتی خوشمزه با پف زیاد

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را در دمای محیط قرار دهید تا هم دما شوند. سپس همه مواد را با کمک پیمانه اندازه گیری کنید. می توانید از پیمانه آشپزی یا یک لیوان دسته دار فرانسوی استفاده کنید. فر را با دمای ۱۸۰ درجه روشن کنید تا گرم شود. گیلاس ها را شسته و هسته گیری کنید. برای پخت بدون فر نیز باید یک قابلمه را چرب کنید و روی شعله پخش کن قرار دهید تا گرم شود.

مرحله دوم: هم زدن تخم مرغ

آرد سفید و پودر کاکائو بیکینگ پودر را باهم مخلوط و سه بار الک کنید تا سبک شود. تخم مرغ را به همراه وانیل و شکر داخل کاسه ریخته و با همزن برقی به مدت ۵ دقیقه بزنید تا کشدار و حجیم شود. سپس کره ذوب شده یا روغن مایع را اضافه کنید و برای ۳۰ ثانیه هم بزنید و بعد ماست را اضافه کنید و مواد را هم بزنید.

مرحله سوم: تهیه مایه کیک گیلاس شکلاتی

مخلوط آرد تهیه شده را طی سه مرحله به مواد اضافه کنید و با لیسک به آرامی مواد را فولد کنید تا گلوله های آرد باز شود. بهتر است مواد را در جهت هم بزنید تا پف مواد گرفته نشود. قالب مورد نظر را کمی چرب کنید و می توانید و کاغذ روغنی قرار دهید. حالا مایه کیک را داخل قالب یا قابلمه بریزید و روی آن گیلاس ها را به صورت درسته یا نصف شده بریزید و به دلخواه پرک بادام را اضافه کنید.

مرحله چهارم: پخت کیک گیلاس شکلاتی

قالب را سه بار به سطح بکوبید تا هوای اضافه آن خارج شود. سپس داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۴۰ دقیقه در دمای ۱۸۰ بگذارید تا پخته شوند. برای پخت بدون فر نیز قابلمه یا تابه را روی شعله پخش کن قرار دهید تا کیک برای ۱ ساعت پخته شود. سپس داخل دیس برگردانید و سرو کنید. نوش جان

نکات کلیدی در کیک گیلاس شکلاتی ساده و خوشمزه برای مهمانی

  1. بهتر است کیک های میوه ای را داخل قالبی بریزید تا زیاد پف نکند وگرنه خمیر می شود.
  2. بهتر است از قالب ۲۰*۳۰ استفاده کنید.
  3. برای فر های برقی باید دما را ۲۰ درجه کمتر تنظیم کنید.

همچنین ببینید  

از
3
دیدگاه