طرز تهیه کیک شکلاتی تابه ای خوشمزه بدون فر مرحله به مرحله

طرز تهیه کیک شکلاتی تابه ای

 

یکی از روش های تهیه کیک می باشد که شما به راحتی بدون نیاز به فر و همزن می توانید در خانه این کیک را تهیه کنید. همیشه کیک شکلاتی در همه جای دنیا و بین همه یکی از کیک های محبوب بوده است بخصوص کودکان کیک های شکلاتی را بیشتر از کیک ساده دوست دارند. حالا بنا به شرایط شاید شما در سفر یا فر در دسترس نداشته باشید می توانید با این رسپی یک کیک شکلاتی بسیار خوشمزه را با تابه یا قابلمه تهیه کنید و آن را دم بگذارید و حتما از قابلمه یا تابه نچسب استفاده کنید تا نتیجه کار در نهایت خراب نشود. امروز در پارسی دی کیک شکلات تابه ای خوشمزه بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

آرد۲ پیمانه
پودر کاکائو۳ ق غذا خوری
تخم مرغ۴ عدد
شکر۱ و ۱/۴ پیمانه
شیر۱ پیمانه
بیکینگ پودر۲ ق مربا خوری
وانیل۱/۴ ق چای خوری

طرز تهیه کیک شکلات تابه ای خوشمزه بدون فر

مرحله اول: آماده سازی

ابتدا تمام مواد را از قبل از یخچال خارج کنید تا هم دما شوند. سپس کف قابلمه و یا تابه مورد نظر را چرب کنید و دو لایه کاغذ روغنی انداخته و کنار بگذارید. آرد و بیکینگ پودر و پودرکاکائو را با هم داخل یک کاسه ریخته و هم بزنید سپس سه بار الک کنید تا سبک شود.

مرحله دوم : هم زدن تخم مرغ

تخم مرغ ها را به همراه وانیل و شکر با همزن برقی یا دستی خوب هم بزنید تا حجیم و کشدار شود وقتی به این مرحله رسید شیر را اضافه کنید و ۱ دقیقه دیگر هم بزنید تا مواد خوب یکدست شوند.

مرحله سوم : تهیه مایه کیک شکلات تابه ای

مخلوط آرد را روی طی ۲ مرحله به مواد اضافه کنید و با دور کند همزن بزنید تا مواد خوب مخلوط و یکدست شوند سپس مواد کیک را داخل قابلمه یا تابه مورد نظر بریزید.

مرحله چهارم : پخت کیک شکلات تابه ای

روی شعله گاز شعله پخش کن قرار دهید سپس قابلمه یا تابه مورد نظر را روی شعله پخش کن بگذارید و روی آن دمکنی قرار دهید سپس بمدت ۴۵ دقیقه دم بگذارید تا کیک پخته شود بعد از پخت از قابلمه خارج کنید و کاغذ روغنی را جدا کنید و به دلخواه با گاناش شکلاتی تزئین کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت کیک شکلات تابه ای

  1. حتما از شعله پخش کن استفاده کنید تا حرارت به طور مساوری به همه جای کیک برسد.
  2. به دلخواه می توانید مقدار شکر را کمتر بریزید.
  3. هر چقدر پودر کاکائو مرغوب تری استفاده کنید کیک شکلاتی تیره تری خواهید داشت.
  4. می توانید ۳ ق غذا خوری شیر از مواد کم و بجای آن گلاب استفاده کنید.
  5. این مقدار مواد برای یک قابلمه یا تابه ۱۸ سانتی مناسب می باشد.
  6. می توانید با همین مواد این کیک شکلاتی را داخل فر نیز تهیه کنید.

همچنین ببینید  

از
7
دیدگاه