طرز تهیه مربای گیلاس صورتی ساده و مجلسی با ماندگاری بالا

طرز تهیه مربای گیلاس

 

یکی از خوش طعم ترین مرباها در دنیا می باشد که همزمان در تابستان در فصل رسیدن گیلاس تهیه می شود و مزه نابی را به ارمغان می آورد. این مربا دارای خواص زیادی می باشد از جمله خون سازی و رفع کم خونی، کاهش درد میگرن، جوان سازی پوست، کمک به بهبود حافظه از خواص بی شمار این میوه خوش رنگ می باشد. مربای گیلاس مانند دیگر مربا ها طرز تهیه راحتی دارد. شما به دلخواه می توانید از گیلاس قرمز یا صورتی برای تهیه این مربا استفاده کنید و میزان افزودن شکر رابطه مستقیمی با شیرینی گیلاس دارد. امروز در پارسی دی مربای گیلاس صورتی با ماندگاری بالا را به شما آموزش خواهیم داد با ما همراه باشید.

مواد لازم 

گیلاس۲ کیلوگرم
شکر۲ کیلوگرم
آب۱.۵ پیمانه
جوهر لیمونوک ق چای خوری

طرز تهیه مربای گیلاس شیشه ای مجلسی

مرحله اول: آماده سازی گیلاس

ابتدا گیلاس ها را شسته و بگذارید تا خشک شود سپس هسته آن را با کمک سیخ چوبی یا نی یا هسته جدا کن خارج کنید سپس داخل قابلمه ریخته و لابه لای آن نصف شکر بریزید و قابلمه را به مدت ۲۴ ساعت در یخچال بگذارید تا آب بی اندازد.

مرحله دوم: پخت مربا گیلاس

بعد از گذشت این ساعت گیلاس ها را به قابلمه روحی منتقل کنید و مابقی شکر و آب را اضافه کنید و روی حرارت ملایم قرار دهید تا به جوش بیاد سپس مدام کف روی مربا را بگیرید تا در نتیجه نهایی مربای خوش رنگ و شفاف داشته باشید.

مرحله سوم: افزودن جوهر لیمو

در انتهای پخت زمانی که مربا به غلظت رسید جوهر لیمو را اضافه کنید و بعد از چند دقیقه از روی حرارت بردارید (برای تست غلظت مربا یک نعلبکی را از قبل داخل یخچال بگذارید تا خنک شود سپس یک قاشق مربا داخلش ریخته اگر سرریز نشد یعنی به قوام رسیده) سپس بگذارید ۱۲ ساعت در دمای محیط بماند سپس در شیشه های تمیز و عاری از هرگونه چربی ریخته و در یخچال نگهداری کنید. نوش جان

فوت و فن های دستور پخت مربای گیلاس

  1. اگر دوست دارید مربا داخل شیره غوطه ور باشد آب را بریزید اگر دوست دارید خشک تر باشد آب را حذف کنید.
  2. افزودن جوهر لیمو مانع کپک زدن مربا می شود.
  3. برای جلوگیری از کپک زدن حتما مقدار شکر و گیلاس مساوی باشد و مربا به غلظت برسد سپس از روی حرارت بردارید.
  4. مربا را هیچ وقت گرم داخل شیشه نریزید و صبر کنید تا خنک شود.
  5. موقع پخت مربا هیچوقت درب قابلمه را نگذارید.
  6. به دلخواه می توانید کمی هل یا وانیل به مربای گیلاس اضافه کنید.
  7. برای عطر بیشتر این مربا می توانید مقداری گلاب نیز اضافه کنید.

همچنین ببینید  

از
5
دیدگاه