طرز تهیه نان دینر رول خانگی نرم و کره ای و خوشمزه برای صبحانه

دستور پخت نان دینر رول

طرز تهیه نان دینر رول

 

نان دینر رول یکی از انواع نان ها می باشد که چانه های نان در کنار هم در یک قالب مستطیل شکل قرار می گیرند و به همان حالت پخته می شوند و بعد از آن می توانید به همراه انواع غذا ها سرو کنید و یا به همراه صبحانه و عصرانه خود میل کنید. نان دینر رول بافت نرم و بسیار پف دار دارد که طعم کره در آن محسوس است و یکی از نان های بسیار معروف در انگلیس و آمریکا می باشد. منشا اولین رسپی این نان مشخص نیست ولی گفته می شود برای اولین بار در سال ۱۸۵۴ در هتل پارکر در بوستون توسط یک نانوا بسیار سرشناس تهیه شد. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان دینر رول نرم و کره ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه نان دینر رول

  • آرد ۴۰۰ گرم
  • شیر ۲۰۰ گرم
  • کره ۴۰ گرم
  • نمک ۱ ق چای خوری
  • شکر ۴۰ گرم
  • مایه خمیر فوری ۲ ق چای خوری
  • تخم مرغ ۱ عدد
  • زرده ۱ عدد
  • کنجد به دلخواه

طرز تهیه نان دینر رول نرم و پف دار در فر

مرحله اول: عمل آوری خمیر مایه

ابتدا باید همه مواد را در دمای محیط قرار دهید و با کمک ترازو آشپزخانه مواد را اندازه گیری کنید، برای رسیدن به نتیجه عالی همه مواد باید اندازه شوند. در این رسپی از خمیر مایه فوری استفاده شده است که می توانید مستقیم با مواد خشک مخلوط کنید و اگر ندارید می توانید نصف شیر را گرم کنید و داخل کاسه ریخته و با ۱ ق از شکر دستور و خمیر مایه مخلوط کنید و برای ۱۰ دقیقه صبر کنید تا خمیر عمل بیاید.

مرحله دوم: مخلوط کردن مواد

آرد را به همراه نمک و شیر و کره ذوب شده و شکر خوب مخلوط کنید و اگر خمیر مایه را عمل آوری کردید اضافه کنید و یا اگر خمیر مایه شما از نوع فوری است مستقیم داخل مواد بریزید و شروع به هم زدن کنید، ابتدا مواد چسبنده است و باید با ورز دادن چسبندگی مواد را بگیرید.

مرحله سوم: استراحت خمیر

خمیر را برای ۱۰ دقیقه خوب ورز دهید تا نرم و لطیف شود و یا می توانید از استند میکسر استفاده کنید. خمیر را به شکل توپ در بیاورید و داخل کاسه قرار دهید و برای ۱ ساعت در جای گرم قرار دهید تا خمیر پف کند و حجیم شود. بعد از استراحت پف مواد را بگیرید و خمیر را به ۱۲ چانه تقسیم کنید.

مرحله چهارم: پخت نان دینر رول

در ادامه تکه ها و یا همان چانه ها را داخل ظرف پیرکس چرب شده یا قالب قرار دهید و ظرف روی خمیر را پوشانده و مجدد برای ۴۰ دقیقه استراحت دهید و روی خمیر را رومال کنید و کنجد بپاشید و داخل فر از قبل گرم شده به مدت ۳۰ دقیقه با دمای ۱۸۰ قرار دهید تا نان ها پخته و طلایی شوند. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه نان دینر رول خوشمزه و کره ای

  1. برای پخت در فر های برقی و توستر باید دما را روی ۱۶۰ تنظیم کنید.
  2. اگر طعم و مزه کره را دوست ندارید می توانید از ماگارین استفاده کنید.
  3. می توانید بین چانه ها از کالباس یا پنیر دلخواه استفاده کنید.

همچنین ببینید  

از
1
دیدگاه