طرز تهیه نان کره ای تبریز مخصوص و نرم مخصوص صبحانه و عصرانه

طرز تهیه نان کره ای

 

نان ها جذاب ترین و خوشمزه ترین قسمت آشپزی می باشد که شما می توانید خیلی راحت در خانه برای صبحانه یا عصرانه این نان بسیار نرم و پنبه ای را تهیه کنید که به اصطلاح نان برسن نیز به آن گفته می شود و بیشتر در شهر های تبریز و قزوین نیز تهیه می شود. این نان با خمیرمایه تهیه می شود و حتما باید تست عمل آوری خمیرمایه را انجام دهید تا اطمینان حاصل کنید که خمیر مایه سالم است و هیچ مشکلی ندارد. امروز در پارسی دی طرز تهیه نان کره ای را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان بربری

 

مواد لازم

آرد۶۰۰ گرم
شیر ولرم۱۵۰ میلی‌لیتر
آب ولرم۱۵۰ میلی‌لیتر
مایه خمیر۲ ق چای خوری معادل ۷ گرم
نمک۱ ق چای خوری معادل ۵ گرم
شکر۵۰ گرم معادل ۱/۴ پیمانه
تخم مرغ۲ عدد
وانیل۱/۴ ق جای خوری
هل سابیده شده۱/۴ ق جای خوری
شیر اضافی و شکر اصافیبرای رومال نان
کره۴۰ گرم

 

همچنین ببیند: طرز تهیه نان فانتزی

 

طرز تهیه نان کره ای

مرحله اول: آماده سازی خمیر مایه

مایه خمیر و یک قاشق چایخوری شکر را در آب ولرم ریخته و کنار قرا ردهید تا عمل آید. دقت کنید آب باید دمای داشته باشد که وقتی انگشت را داخل آن فرو می کنید داغی را احساس کند ولی نسوزد.

مرحله دوم: تهیه خمیر

تخم مرغ‌ ها ،وانیل، هل ،شیر و نمک و مابقی شکر را داخل کاسه ی بزرگی ریخته و با همزن دستی بزنید در حد مخلوط شدن و مایه خمیر عمل آمده و نیمی از آرد را افزوده و همزده و مابقی آرد را کم کم افزوده و خمیر را ۱۰ دقیقه ورز داده تا جمع شود وصاف و یکدست شود و داخل کاسه را چرب کرده و خمیر را داخل کاسه چرخانده تا سطحش چرب شود و روی خمیر را بپوشانید تا به مدت تقریبی یک ساعت در محیط آشپزخانه بماند و حجم خمیر دوبرابر شود.

مرحله سوم: چانه گیری خمیر

خمیر را به ۶ قسمت مساوی تقسیم کرده و هر قسمت را چونه گرفته و روی خمیر ها را بپوشانید تا خشک نشود تا تقریبا ۲۰ دقیقه‌ی دیگر استراحت کنند و حجم خمیرها دوبرابر شود و سپس خمیرها را داخل سینی بر که با کره چرب کنید به اندازه‌ی پیش دستی به سکل دایره پهن کرده و دوباره روی خمیر ها را بپوشانید تا به مدت نیم ساعت استراحت کنند.

مرحله چهارم: پخت نان کره ای

در ادامه باید صبر کنید تا حجم خمیرها دو برابر شود و سپس داخل هر خمیر را با انگشت حفره ایجاد کرده و یک تکه کره داخل حفر ه‌ها قرار داده و با شیر روی خمیرها رومال زده و رویشان کمی شکر پاشید و سینی را در فر از قبل گرم شده با دمای ۱۸۰ درجه ی سانتیگراد به مدت تقریبی ۲۰ دقیقه یا تا زمانیکه نان ها طلایی شوند ،قرار دهید. نوش حان

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان پیتا

فوت و فن های دستور پخت نان کره ای

  1. بعد از خارج کردن از داخل یک پارچه تمیز قرار دهید تا در حین خنک شدن نرم باقی بماند.
  2. نان های که شکر پاشیدید زودتر طلایی می شود.
  3. می توانید به دلخواه یک کاسه آب داخل فر قرار دهید تا با ایجاد رطوبت نان نرم شود.

 

همچنین ببینید: طرز تهیه نان شیرمال شیرین

از
4
دیدگاه