طرز تهیه شیرینی مرنگ بدون فر ساده و آسان با شکر مرحله به مرحله

دستور پخت شیرینی مرنگ بدون فر

طرز تهیه شیرینی مرنگ بدون فر

 

شیرینی مرنگ بدون فر یکی از راحت ترین شیرینی ها می باشد. شیرینی مرنگ بدون فر همان طور که از نام آن پیداست بدون فر تهیه می شود و خیلی راحت می باشد و شما می توانید این شیرینی ساده و کم خرج را برای عید نوروز و یا مهمانی های مختلف تهیه کنید. شیرینی مرنگ بدون فر با سفیده تخم مرغ تهیه می شود و با افزودن کمی پودر تاتار شما می توانید یک شیرینی خوب و با کیفیت داشته باشید زیرا پودر تاتار باعث گرفتن شکل بهتر به سفیده می شود. اما برای پخت بدون فر شما می توانید از شوفاژ یا بخاری استفاده کنید زیرا باید این شیرینی با حرارت کم پخته شود. امروز در پارسی دی طرز تهیه شیرینی مرنگ بدون فر را به شما آموزش خواهیم داد همراه ما باشید.

مواد لازم برای تهیه شیرینی مرنگ بدون فر

  • سفیده تخم مرغ ۳ عدد
  • شکر ۳/۴ پیمانه
  • وانیل نوک ق چای خوری
  • آب لیموترش تازه ۱ ق چای خوری یا پودر تاتار ۱/۴ ق چای خوری
  • رنگ خوراکی به مقدار لازم

طرز تهیه شیرینی مرنگ بدون فر ساده و آسان

مرحله اول: هم زدن سفیده

ابتدا سفیده را از زرده جدا کنید. در این مرحله دقت کنید اصلا نباید ذره ای از زرده داخل سفیده باشد وگرنه سفیده فرم نمی گیرد. سفیده ها را داخل کاسه بریزید و با همزن برقی بزنید تا کمی کف کنید. در این مرحله آبلیموترش تازه یا تاتار را به همراه وانیل اضافه کنید و مجدد مواد را هم بزنید.

مرحله دوم: افزودن شکر

در ادامه باید به تدریح همان طور که همزن برقی روشن است شکر را کم کم اضافه کنید تا سفیده شروع به سفید رنگ شدن کند. حالا باید سرعت همزن را بالا ببرید و مواد به طوری باشد که رد پره های همزن روی آن باقی بماند و ظرف را اگر برعکس کنید اصلا نباید از کاسه بیرون بریزید.

مرحله سوم: ماسوره زدن شیرینی

حالا باید مواد را داخل قیف با ماسوره دلخواه قرار دهید. در این مرحله می توانید مواد را به سه قسمت تقسیم کنید و از رنگ های خوراکی برای رنگ کردن آن استفاده کنید و یا می توانید به صورت ساده سفید این شیرینی مرنگ بدون فر را تهیه کنید. اما می توانید از ماسوره استفاده کنید و یا بدون ماسوره داخل سینی پایپ کنید.

مرحله چهارم: پخت شیرینی مرنگ بدون فر

در ادامه باید همه مواد را داخل سینی بزنید و سینی را برای ۳ الی ۴ ساعت روی بخاری با حرارت کم و یا شوفاژ قرار دهید تا شیرینی پوک و پخته شوند. سپس بعد از پخته شدن از روی سینی جدا کنید و در ظرف دربسته در دمای محیط نگهداری کنید. نوش جان

نکات کلیدی در تهیه شیرینی مرنگ بدون فر

  1. اگر شکر شما دانه درشت بود بهتر است برای لطافت بیشتر شیرینی مرنگ بدون فر آن را کمی آسیاب کنید.
  2. می توانید داخل با کمترین دمای ممکن فر آن را تهیه کنید.
  3. بهتر است پره های همزن کاملا تمیز باشد.
  4. مرنگ اصلا نباید تغییر رنگ دهد.

همچنین ببینید  

از
9
دیدگاه